Sökning: "varumärke ica"
Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden varumärke ica.
1. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER
2. Visionen om ett hållbart varumärke : En fallstudie på ICA Sveriges hållbarhetsstyrning
Magister-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
3. Konsumenters betalningsvilja för Kravmärkningen : En analys av faktorer som påverkar konsumenters betalningsvilja av utvalda livsmedelsvaror
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/NationalekonomiSammanfattning : Kravmärkningen existerar för att främja ekologisk framtagning av livsmedel, märkningen har existerat länge och vuxit till att bli ett välkänt varumärke. Hur väl märkningen fungerar för att påverka konsumtionen är något som är värt att studera närmare. LÄS MER
4. Upplevelsen av UX-design i korrelation till varumärke : En studie av fallet ICA
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This study's aim is to examine the correlation between UX-design (user experience design)and brand. This happens through focusing on studying the possible importance of UX-designas a communication means of a brand. LÄS MER
5. "Alla kan göra något. Det här gör vi." : En livsmedelskedjas diskursiva konstruktion av hållbarhet
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språkSammanfattning : Enligt teorier om den moderna samhällsordningen präglas dagens marknadskommunikation av varumärke och identitet. Produkter tillskrivs betydelse och individen förverkligar sig själv genom sin konsumtion. LÄS MER