Sökning: "varumärkes kännedom"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden varumärkes kännedom.

  1. 1. Betydelsen av branding för startups och dess koppling till finansieringsmöjligheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Malin Eriksson; Louise Rosenberg; [2018]
    Nyckelord :Liability of newness; Startups; branding; brandingstrategier; finansiering; varumärken; varumärkesvärde; varumärkespositionering; varumärkesimage; varumärkeskännedom; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : En av de mest värdefulla immateriella tillgångarna i ett företag är varumärket. Det är kunders uppfattade bild av ett företags produkter och branding är strategin för att skapa och upprätthålla denna bild. LÄS MER

  2. 2. Sponsring och dess påverkan på ett varumärkes image : En studie ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Magdalena Malara; Johanna Petersson Snar; [2010]
    Nyckelord :sponsorship; brand; image; knowledge; effect; sponsring; varumärke; image; kännedom; påverkan;

    Sammanfattning : Hur kan företag via sponsring påverka sin varumärkesimage och hur använder sig företag av sponsring för att stärka sitt varumärke? Syftet är att undersöka hur företag arbetar med sponsring och hur de använder sig av sponsring med intentionen att påverka sitt varumärkes image. Studien ska ge nyanserande och upplyftande kunskaper i våra frågeställningar och ge företagen ökad kunskap om sponsring och hur de själva kan arbeta med att förbättra sin sponsringsverksamhet. LÄS MER

  3. 3. Hur påverkar sponsring ett varumärkes Brand Equity? : En studie av Brynäs IF:s sponsorer.

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Emil Rajala Malmgren; Peter Lövgren; [2009]
    Nyckelord :Brand Equity; Brand; Sponsorship; A-ERIC; Brand Equity; Varumärke; Sponsring; A-ERIC;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att genom empirisk undersökning besvara frågan vilken mätbar effekt sponsring har på varumärkets värde, Brand Equity. Genom att besvara den frågan är också syftet att utveckla en modell som visar vilka faktorer samt vilka delar i varumärket som påverkas av sponsring. LÄS MER

  4. 4. En klädkedjas TV-reklam : vad är syftet med en klädkedjas varumärkesbyggande TV-reklam och vilka känslor och förväntningar skapar den hos konsumenter?

    L2-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Elin Lennström Ingeborn; Tina Håkansson; [2008]
    Nyckelord :marknadsföring; emotionell marknadsföring; reklam; branding; varumärkeskännedom;

    Sammanfattning : Ett varumärkes betydelse är idag viktigt för att förstärka företagsidentiteten och imagen på marknaden. De företag som kan profilera sin verksamhet vinner konkurrensfördelar. LÄS MER

  5. 5. Leverantörsstrategier i dagligvaruhandeln - en analys av brödbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Dahlström; Otto Andersson; Marie Björklund; [2007]
    Nyckelord :Leverantörsstrategier; brödbranschen; sortiment; varumärke; innovation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera hur livsmedelsproducenter använder sig av varumärkes- och produktstrategier för att få sina produkter representerade i butikernas sortiment. Uppsatsen har också i avsikt att jämföra leverantörernas strategier sinsemellan för att fastställa och förklara eventuella skillnader. LÄS MER