Sökning: "volvo marketing case study"

Visar resultat 6 - 10 av 36 uppsatser innehållade orden volvo marketing case study.

  1. 6. Hur kan Skånetrafiken utveckla deras Content marketing utifrån Volvo Trucks filmer?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Josefine Möllerberg; [2019]
    Nyckelord :content marketing; video content marketing; reklamvärde; värdeskapande innehåll; volvo trucks; skånetrafiken;

    Sammanfattning : I dagens samhälle cirkulerar stora mängder av reklambudskap genom olika digitala kanaler, vilket ställer högre krav på företagen att producera innehåll som är relevant, av nytta och värdeskapande för mottagaren. Innehållet har alltså betydelsefull roll för att ens nå ut till mottagare, vilket har lett till att marknadsföringsstrategin content marketing har vuxit med stormsteg de senaste åren. LÄS MER

  2. 7. Branding strategy through storytelling in marketing : The other side of the story

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Jonathan Pykälistö; Alexander Fahlstad; [2019]
    Nyckelord :Brand Identity; Brand Image; Storytelling; Branding Strategy; Marketing Strategies;

    Sammanfattning : Background - What a company wants to communicate is today more correlated to their core values and within storytelling it is no exception. Storytelling is the art of using a story in focus in televised commercials and the products are used in the peripheral. LÄS MER

  3. 8. Vad är egentligen marknadskommunikation? : En teorigranskande studie genom en begreppsutvecklande case study

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Viktoria Svedlund; Johanna Barre; [2017]
    Nyckelord :marketing communications; interdisciplinary field; country-of-origin; meaning transfer; Volvo Cars; Svenska Institutet; case study; functional text analysis; marknadskommunikation; tvärvetenskapligt fält; country-of-origin; meningsutbyte; Volvo Cars; Svenska Institutet; case study; funktionell textanalys;

    Sammanfattning : Forskning inom marknadskommunikation har traditionellt varit beläget inom den företagsekonomiska disciplinen med fokus på hur företag kommunicerar med sina kunder. Men marknadskommunikation som område innefattar även andra kommunikativa processer vilka berörs inom den medie- och kommunikationsvetenskapliga forskningen, men som inte definieras som marknadskommunikation. LÄS MER

  4. 9. Online game design theories for interactive marketing : Gamification is not enough

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Beatrice Lundgren; [2017]
    Nyckelord :Interaction Design; Game Design; Gamification; Interactive Marketing; Player Types; Game Elements; Timing; Interaktionsdesign; speldesign; spelifiering; interaktiv marknadsföring; spelartyper; spelmekanismer; timing;

    Sammanfattning : This research looks at how interactive marketing can become more motivating for customers by designing it as a full game, not only by adding some game elements like in gamification. The result of the research gives marketers an alternative and complementary way of incorporating game design in marketing. LÄS MER

  5. 10. Exporting opportunities and challenges from Sweden to Iran. : -A multiple case study of Ericsson, Volvo, Scania and Electrolux.

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Mortazavi Seyed Sina; [2016]
    Nyckelord :Export barriers; internal barriers of export; institutional barriers of export; knowledge and experience barriers of export; export modes.;

    Sammanfattning : Today’s market place is more aggressively competitive than ever, large international companies are actively exporting goods to foreign countries in order to expand their market shares. The exporting process from developed countries to emerging markets such as developing countries is challenging than ever, as a result, scholars in international marketing and business have called for further research concerning this area. LÄS MER