Sökning: "Alexander Persson"

Visar resultat 6 - 10 av 55 uppsatser innehållade orden Alexander Persson.

  1. 6. Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Kundrespons : En kvantitativ studie om SMMA, Varumärkesassociation och Kundrespons på den svenska energidrycksmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Thomas Diös; Alexander Persson; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; social media; Social media marketing activities; trendiness; word-of-mouth; customization; interaction; entertainment; customer loyalty; brand preference; price premium; customer response; brand equity; brand association; Customer based brand equity; brand management; consumer purchase intention.; Marknadsföring i sociala medier; sociala medier; Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier; trendighet; ord-av-mun; anpassning; interaktion; underhållning; kundlojalitet; varumärkespreferens; prispåslag; kundrespons; varumärkeskapital; varumärkesassociation; Kundbaserat varumärkeskapital; varumärkeshantering; konsumentköpavsikt;

    Sammanfattning : Titel: Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Varumärkesassociation och Kundrespons  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Författare: Alexander Persson & Thomas Diös Handledare: Katarina Arbin Datum: 2023 - januari Syfte: Sociala medier är en viktig kanal för företag att marknadsföra sig genom i dagens samhälle. Hur företag går tillväga i sin kommunikation på sociala medier är minst lika viktigt då det kan påverka kundens uppfattning och respons av varumärket, vilket kan vara avgörande för varumärkens framgång och överlevnad. LÄS MER

  2. 7. Opposition I Riksdagens Eu-Debatter : En kvantitativ innehållsanalys av förekomsten av opposition i riksdagens EU-politiska debatter år 2021 och 2022.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Alexander Malmstedt; [2022]
    Nyckelord :Opposition; EU-debatter; Riksdagen; EU; Politisering; Avpolitisering.;

    Sammanfattning : In Sweden, Parliament debates regarding EU politics was held in 2021 and 2022. The aim of this paper is to examine the degree, form and type of opposition in the debates and to analyse if mainstream parties express opposition to a lesser degree. LÄS MER

  3. 8. En studie om sambandet mellan olika mikrotransaktioner och varumärkesbild

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Alexander Kreem; Jakob Persson; [2022]
    Nyckelord :Brand image; Microtransactions; Non-functional microtransactions; Functional microtransactions; Loot boxes; Time-limited microtransactions; Varumärkesbild; Mikrotransaktioner; Icke-funktionella mikrotransaktioner; Funktionella mikrotransaktioner; Loot boxes; Tidsbegränsade mikrotransaktioner;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att förklara om det hur sambandet mellan olika typer av mikrotransaktioner i dataspel och konsumenters varumärkesbild ser ut. Studien utgick från frågeställningen: Hur ser sambandet mellan olika typer av mikrotransaktioner i dataspel och konsumenters varumärkesbild ut? Uppsatsens studie använde en kvantitativ metod som utgick från en deduktiv ansats. LÄS MER

  4. 9. Avläsning av EEG-data från Emotiv Epoc X för ett SSVEP-baserat braincomputer interface för att spela Snake

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Carl Erenstedt; Alexander Ohlin; David Persson; Gustav Pihlquist; Samuel Widén; Carlos Yechouh; [2021-09-14]
    Nyckelord :BCI; EEG; Snake; SSVEP; CCA; Emotiv Epoc; CNN; responstid;

    Sammanfattning : Denna rapport beskriver arbetet med att utforma ett BCI som kan styra datorspelet Snake i realtid. Spelet styrs genom att inducera steady state visually evoked potentials i hjärnan via flimrande stimuli av vissa frekvenser. Den resulterande elektriska aktiviteten i hjärnan läses sedan ut med hjälp av elektroencefalografi via Emotiv Epoc X. LÄS MER

  5. 10. Help Annotating Software “HAnS” - Visualisation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Kenny Bang; Johan Berg; Seif Bourogaa; Lucas Frövik; Alexander Grönberg; Sara Persson; [2021-09-07]
    Nyckelord :Annotations; Features; Feature location; Visualisation; IntelliJ; Plugin; Software development;

    Sammanfattning : Developing large software systems that are feature-oriented is a complex and time-consuming task that is further hindered by the recurring and repetitive undertaking of feature lookup. However, feature lookups’ inefficiency can be solved using embedded annotations that quickly and easily allow for recovery of features and their locations. LÄS MER