Sökning: "Alexander Persson"
Visar resultat 6 - 10 av 55 uppsatser innehållade orden Alexander Persson.
6. Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Kundrespons : En kvantitativ studie om SMMA, Varumärkesassociation och Kundrespons på den svenska energidrycksmarknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Varumärkesassociation och Kundrespons Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Författare: Alexander Persson & Thomas Diös Handledare: Katarina Arbin Datum: 2023 - januari Syfte: Sociala medier är en viktig kanal för företag att marknadsföra sig genom i dagens samhälle. Hur företag går tillväga i sin kommunikation på sociala medier är minst lika viktigt då det kan påverka kundens uppfattning och respons av varumärket, vilket kan vara avgörande för varumärkens framgång och överlevnad. LÄS MER
7. Opposition I Riksdagens Eu-Debatter : En kvantitativ innehållsanalys av förekomsten av opposition i riksdagens EU-politiska debatter år 2021 och 2022.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : In Sweden, Parliament debates regarding EU politics was held in 2021 and 2022. The aim of this paper is to examine the degree, form and type of opposition in the debates and to analyse if mainstream parties express opposition to a lesser degree. LÄS MER
8. En studie om sambandet mellan olika mikrotransaktioner och varumärkesbild
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Syftet med den här studien var att förklara om det hur sambandet mellan olika typer av mikrotransaktioner i dataspel och konsumenters varumärkesbild ser ut. Studien utgick från frågeställningen: Hur ser sambandet mellan olika typer av mikrotransaktioner i dataspel och konsumenters varumärkesbild ut? Uppsatsens studie använde en kvantitativ metod som utgick från en deduktiv ansats. LÄS MER
9. Avläsning av EEG-data från Emotiv Epoc X för ett SSVEP-baserat braincomputer interface för att spela Snake
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : Denna rapport beskriver arbetet med att utforma ett BCI som kan styra datorspelet Snake i realtid. Spelet styrs genom att inducera steady state visually evoked potentials i hjärnan via flimrande stimuli av vissa frekvenser. Den resulterande elektriska aktiviteten i hjärnan läses sedan ut med hjälp av elektroencefalografi via Emotiv Epoc X. LÄS MER
10. Help Annotating Software “HAnS” - Visualisation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : Developing large software systems that are feature-oriented is a complex and time-consuming task that is further hindered by the recurring and repetitive undertaking of feature lookup. However, feature lookups’ inefficiency can be solved using embedded annotations that quickly and easily allow for recovery of features and their locations. LÄS MER