Sökning: "Covid-19 varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Covid-19 varumärke.

  1. 1. Att som event överleva en pandemi och komma igen : Vad kan svenska arrangörer av kulturevenemang lära sig av COVID-19-pandemin?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Sam Anlér; [2023]
    Nyckelord :Evenemang; Event; Arrangemang; Covid-19; Covid; Pandemi; Pandemin; Projektledning; Kultur; Motivation; Engagemang; Kris; Krishantering; Evenemangsindustrin; Eventbranschen; Eventindustrin; Volontär; Funktionär; NärCon; Stream; Live Stream; Cosplay; Konvent; Varumärke; Marknadsföring; Finans; Finanser; Framtidsplanering;

    Sammanfattning : Evenemangen i Sverige drabbades finansiellt, varumärkesmässigt och motivationsmässigt negativt av pandemin. Främst var det på grund av de regleringar som behövde göras för att skydda folkhälsan men mycket berodde också på de osäkerheter och den avsaknad av information som fanns kring viruset. LÄS MER

  2. 2. Metaverse och dess betydelse för virtuellt samarbete i organisationer : En kvalitativ studie om Metaverse och dess potential samt utmaningar för virtuellt samarbete i organisationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Carl Johan Lippe Nilsson; Rasmus Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Metaverse; virtual communication; collaboration; virtual teams; virtual environment; Metaverse; virtuell kommunikation; samarbete; virtuella teams; virtuella miljöer;

    Sammanfattning : Begreppet Metaverse har på senare tid uppmärksammats som det allra hetaste området inom IT-branschen, före både kryptovaluta och artificiell intelligens. En stor anledning till detta är att Facebook valt att döpa om sitt varumärke till Meta och tydligt indikerat vad som är deras framtidsvision. LÄS MER

  3. 3. Sverige genom främmande ögon: En kvalitativ studie om hur tvärkulturell kommunikation kan stärka ett internt platsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Maxilia Davidson; Emelie Rosdahl; [2021]
    Nyckelord :tvärkulturell kommunikation; intern platsvarumärkning; etnocentrism; semiotiska resurser; cross-cultural communication; internal place brand; ethnocentrism; semiotic resources; Social Sciences;

    Sammanfattning : Det har skett stora förändringar i resebeteendet, inte minst under covidpandemin. Det ökade intresset för att resa inom landet förväntas bestå och ett lands varumärke samt identitet spelar en betydande roll för turistnäringen. LÄS MER

  4. 4. I stormens öga räcker status quo föga : hur en central aktör i krog- och restaurangbranschen ställer om under extrem kris

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Andreas Lennartsson; Elsa Reuterdahl Svedberg; [2021]
    Nyckelord :corporate branding; entreprenöriella möjligheter; krishantering; omställning; organisationsförändring;

    Sammanfattning : A company’s external environment consists of external, ever-changning forces that force it to adapt (Mintzberg, 2005). The company’s value network is part of this external environment; the value network is the link between the company and its external environment (Allee, 2000). LÄS MER

  5. 5. Livet Hemma

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Torsten Larsson; Adrian Nylander; Robert Presto; [2021]
    Nyckelord :Kriskommunikation; förtroende; covid-19; marknadskommunikation; samhällskris; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en djupare insikt i hur företag kan bemöta de utmanande och föränderliga förutsättningar för förtroendebyggande marknadskommunikation som en pandemi medför i modern tid och hur situationen hanterats utifrån ett verkligt fall. ​Studien har en kvalitativ metod och en abduktiv forskningsansats. LÄS MER