Sökning: "Dewey"
Visar resultat 41 - 45 av 364 uppsatser innehållade ordet Dewey.
41. Klassifikation av noterad musik : en genreteoretisk undersökning
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : Introduction. As a practicing musician a stylistic form of terminology is often used, which is commonly based off of genre-specific conventions and norms. As the common users of music libraries often are practicing musicians, genre is identified as a subject/element of great importance in order to fully describe music and scores. LÄS MER
42. SUSTAINABILITY COMPETENCIES AND EXPERIENTIAL LEARNING IN HIGHER EDUCATION: STUDENT PERCEPTIONS
Master-uppsats,Sammanfattning : Aim: The purpose of this study was to investigate university student perceptions of their competencies of and propensity to act for sustainability, while they study on a module designed with use of the experiential learning approach. Theory: The conceptual framework of this research was based on a combination of theories; experiential learning (Dewey, 1963) that focuses on the development of student knowing, being and doing, and transformational learning theory (Mezirow, 2000) that has inspired the key sustainability competencies (Brundiers et al. LÄS MER
43. practical, efficient, necessary
Kandidat-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för dansSammanfattning : This essay is one part of my Bachelor's degree project, the other part being a dance performance with the title practical, efficient, necessary that was premiered in January of 2021. The essay discusses the main problem of the project (which was necessary movements and the lack thereof in dance) as for thoughts and methods that was used in the project in working with the theme of necessity. LÄS MER
44. Det implicita uppdraget i klassrummet : Lärares synsätt på demokratiuppdraget i svenskämnet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Svenska språketSammanfattning : Skolan har sedan 1948 varit en del i att fostra nya demokratiska medborgare genom deras skolgång. Detta uppdrag har återkommit i samtliga läroplaner sedan dess och ska i rådande läroplan genomsyra all undervisning. LÄS MER
45. “Jag hade sagt att det är mycket viktigt faktiskt, framtiden går i detta spår” : En studie om förskollärares syn på digitala verktyg
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : I denna kvalitativa studie är syftet att förstå förskollärares syn på digitala verktyg och tillämpning i verksamheten. Schrievers olika begrepp samt en utbildningsfilosofisk text av Dewey används som teoretiska perspektiv för studien. Dessa begrepp hjälper vid tolkning av det insamlade empiriska materialet. LÄS MER