Sökning: "EXPLORATIVt STUDIE"

Visar resultat 11 - 15 av 140 uppsatser innehållade orden EXPLORATIVt STUDIE.

  1. 11. Attityder till Artificiell Intelligens i rekryteringsprocesser : En kvalitativ studie ur HR:s perspektiv

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Erik Holstein; Victor Andersson; [2023]
    Nyckelord :arbetspsykologi; artificiell intelligens; AI; attityd; rekryteringsprocess; HR-chef; rekryterare;

    Sammanfattning : Syftet med den kvalitativa studien var att undersöka HR-chefer och rekryterares attityder till användande av AI inom rekryteringsprocesser i en svensk kontext. Studien antog ett explorativt angreppsätt där semistrukturerade intervjuer användes som datainsamlingsmetod. LÄS MER

  2. 12. Utmaningar vid CRM-implementering : En tvärvetenskaplig fallstudie om implementering av CRM-system hos en tidningskoncern

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linus Andersson; Evin Hassan; [2023]
    Nyckelord :CRM implementations; change management; change resistance; information systems; management;

    Sammanfattning : This study is about Customer Relationship Management (CRM) and implementation of CRM systems. The study aims to identify and investigate which challenges are experienced during CRM implementation at a newspaper group and how those challenges have been handled. LÄS MER

  3. 13. How Relationship Marketing can Improve the Value Proposition and Increase the Sales of Organic Food : A Single Case Study Exploring How Different Actors in the Food Industry Can Implement Marketing Strategies

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Angela Bayat Sahil; Maja Holmén; [2023]
    Nyckelord :Relationship marketing; Organic food; Value proposition; Marketing strategies; Product sales; Sustainability; Relationsmarknadsföring; Ekologiska livsmedel; Värdeerbjudande; Marknadsföringsstrategier; Försäljning; Hållbarhet;

    Sammanfattning : In recent years, organic food sales in Sweden have experienced a decrease in sales, opening up new challenges and opportunities for various actors within the food industry. The Swedish food industry works extensively with sustainability and aims to foster a sustainable food system. LÄS MER

  4. 14. Utdelning i hybridorganisationer: En kvalitativ studie om motiv och faktorer som påverkar utdelning i kommunalt ägda bostadsaktiebolag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Juhlin; Tim Sjöö; Linus Borglin; [2023]
    Nyckelord :Utdelning; Värdeöverföring; allmännyttan; kommunala bostadsaktiebolag; kommun; hybridorganisationer; motiv; faktorer; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Utdelning i hybridorganisationer: En kvalitativ studie om motiv och faktorer som påverkar utdelning i kommunalt ägda bostadsaktiebolag Seminariedatum: 1:a juni 2023 Författare: Tim Sjöö, Filip Juhlin och Linus Borglin Handledare: Mattias Haraldsson Kurs: FEKH69 Frågeställning: Vad finns det för motiv bakom utdelningarna i allmännyttiga kommunala bostadsaktiebolag i Skåne? Om utdelning tas, vilka avvägningar och faktorer påverkar i så fall storleken av utdelning i allmännyttiga kommunala bostadsaktiebolag i Skåne? Syfte: Studiens syfte är att med ett delvis explorativt synsätt bidra till en ökad förståelse om motiven bakom utdelning samt vilka faktorer som påverkar storlek på utdelningar i allmännyttiga kommunala aktiebolag. Metod: För att uppnå studiens syfte har vi utgått från en kvalitativ metod. LÄS MER

  5. 15. Hur konstrueras hållbara budskap? : En kvalitativ text- och bildanalys av Svenska Turistföreningens hållbara kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Fanny Aniander; Jennifer Backman; [2022]
    Nyckelord :sustainable communication; non-profit organizations; semiotic analysis; rhetoric analysis; hållbar kommunikation; ideella organisationer; semiotisk analys; retorisk analys;

    Sammanfattning : Hållbar utveckling har på senare år blivit allt mer omtalat och ett ämne som ses som en lösning på den rådande klimatkris som världen står inför. För att ämnet ska uppmärksammas i samhället krävs det att organisationer och beslutsfattare kommunicerar budskapet, dock saknas det tydliga definitioner för hur kommunikationen ska konstrueras. LÄS MER