Sökning: "Företagsekonomi marknadsföring idrott"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Företagsekonomi marknadsföring idrott.

  1. 1. Konsumentuppfattning av livsmedelsbutikers sponsringsaktivitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Lisa Sundström; Tim Mårtensson; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; sponsorship activities; marketing; grocery stores; Sponsring; sponsringsaktivitet; marknadsföring; livsmedelsbutiker;

    Sammanfattning : Denna studie är en del av ett examinerade moment i form av ett examensarbete för två studenter vid Högskolan Dalarna. Där den ena har studerat Detaljhandelsprogrammet och den andra studerat Sport Management. LÄS MER

  2. 2. Svenska elitfotbollsklubbars konsumentattraktion

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Pontus Nordin; Martin Norgren; [2020]
    Nyckelord :Consumer; consumer attraction; consumer behavior; marketing; professional football; relationship marketing; sports; Elitfotboll; idrott; konsument; konsumentattraktion; konsumentbeteende; marknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : The aim of this study is to discuss Swedish professional football clubs approach towards consumer attraction as a marketing term, by analysing the unique factors of sport consumer behaviour. The theoretical framework discusses the difference between traditional consumer and the sport costumer, as well as the marketing mix and relationship marketing for the sport organisations purpose. LÄS MER

  3. 3. Uppbyggnaden av ett personligt varumärke är en resa, inte en destination : En kvalitativ studie om personliga varumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jens Sjöberg; Robin Lotthagen; [2019]
    Nyckelord :Personal branding; Marketing; Sports; Personligt Varumärke; Marknadsföring; Idrott;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to build knowledge about how young athletes can build their personal brand. Methodology: The study uses a qualitative approach in order to answer the research questions and the purpose of the study with a systematic literature review, to identify key factors for building a strong personal brand and apply these on a young athletes personal brand. LÄS MER

  4. 4. Probably the Best Sponsorship in the World : En kvantitativ studie om hur en idrottsförenings varumärkesimage påverkas av alkoholrelaterad sponsring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Linus Hansson; Angelina Håkansson; [2018]
    Nyckelord :Marketing; brand image; sponsorship; sports; alcohol; Marknadsföring; varumärkesimage; sponsring; idrott; alkohol;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur sponsorer som förknippas med alkohol kan påverka en idrottsförenings varumärkesimage. Detta kontroversiella fenomen har blivit vanligt inom idrotten idag. Vi ville därför ta reda på vilken effekt det får på idrottsföreningens varumärke. LÄS MER

  5. 5. Generation Y:s syn på livsstilar, image och marknadsföringsmeddelanden i sociala medier : En kvantitativ studie med fokus på extremsport

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Christoffer Fjellström; Johan Sandberg; [2013]
    Nyckelord :extremsport; generation y; sponsring; sponsrade; spornsrade atleter; atleter; idrott; sociala medier; marknadsföring; reklam; meddelanden; konsumentbeteende; kommunikationsprocessen; kommunikationsprocesser;

    Sammanfattning : Sponsring är ett marknadsföringsverktyg som används av företag för att skapa konkurrensfördelar samt för att nå en specifik målgrupp. Vi möts dagligen av sponsring i olika former och vi tar till oss denna typ av marknadsföring beroende på våra intressen och vår livsstil. LÄS MER