Sökning: "Formal frames"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Formal frames.

  1. 1. Från Potebnja till Barthes - den tidiga formalismens materialisering : Återproblematiseringar av Viktor Šklovskijs metodimmanenta princip

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för slaviska och baltiska språk, finska, nederländska och tyska

    Författare :Margareta Nydahl; [2021]
    Nyckelord :Viktor Šklovskij; Aleksandr Potebnja; early formalism; cubo-futurism; symbolism; estrangement; sujet; antisubstantialism; reductionism; problematizations; post-modernism; structuralism; energeia; Viktor Šklovskij; Aleksandr Potebnja; tidig formalism; kubofuturism; symbolism; främmandegöring; sujett; antisubstantialism; reduktionism; problematiseringar; postmodernism; strukturalism; energeia;

    Sammanfattning : In the course of this thesis, decisive problematizations, in the Foucauldian sense, around Viktor Šklovskij’s early Russian Formalism shall be the object of re-problematizations. More precisely, a careful look will be taken at re-problematizations around theoretical aspects regarding Šklovskij’s paradigmatic reductionist model, primarily as it is introduced in his article Art as device (1917), described most notably by Aage Hansen-Löve and Wolf Schmid in Der Russische Formalismus (1978) and Slavische Erzähltheorie (2010), Elemente der Narratologie (2014) as well as Grundthemen der Literaturwissenschaft: Erzählen (2018) respectively. LÄS MER

  2. 2. Children and youth participation in urban planning - Are we there yet? : Exploring the involvement of children and youth in urban planning in the cities of Stockholm and Gothenburg

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emma Nors; [2021]
    Nyckelord :children and youth’s participation; participatory planning; urban development; social sustainability; Stockholm; Gothenburg;

    Sammanfattning : Children and youth’s involvement in participatory urban planning processes is a phenomenon that is given increased attention by planning actors and stakeholders, as well as it is gaining space in research regarding environmental- and social sustainability. This thesis research examines how children and youth’s participation is defined, and implemented, in the two major Swedish cities of Stockholm and Gothenburg. LÄS MER

  3. 3. Att lära sig agera : en studie om professionalisering och landskapsarkitekturutbildning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Helena Persson Lannér; [2020]
    Nyckelord :Landskapsarkitektur; yrkesroll; rollskapande; informellt lärande; agerande; förväntningar; professionalitet;

    Sammanfattning : Ämnet för detta arbete är landskapsarkitektstudenters erfarenheter och förväntningar av att lära sig rollen som professionell landskapsarkitekt. Syftet är att skapa förståelse för de externa och interna drivkrafter som påverkar studenters beteende och inlärning samt att belysa uppenbara men bitvis dolda strukturer som ligger till grund för samtida landskapsarkitekturutbildning. LÄS MER

  4. 4. Trump's Twiplomacy - A New Diplomatic Norm?

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Kajsa Hughes; [2020]
    Nyckelord :Trump; Twiplomacy; framing; social norms; Twitter;

    Sammanfattning : This study examined how Trump frames various countries and their leaders and whether the framing changes from different factors. It also observed whether foreign leaders were following the same path as Trump in their diplomatic communication and interaction on Twitter. LÄS MER

  5. 5. Inramningen av den digitala undervisningsmiljön på universitetsnivå under Covid-19 : En kvalitativ studie med studenter och lärare

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :David Geidenmark; Henrik Widén; [2020]
    Nyckelord :Framework; new normal; digital learning; front and back stage; Ramverk; new normal; digital undervisning; främre och bakre region;

    Sammanfattning : The aim of this study is to provide a deeper understanding of how frameworks of learning have shifted from a physical to a digital approach during the Covid-19 pandemic. As a result of the pandemic, many societies have suffered substantial setbacks for instance the closing down of several institutions such as universities. LÄS MER