Sökning: "Functional disabilities"

Visar resultat 6 - 10 av 105 uppsatser innehållade orden Functional disabilities.

  1. 6. A Mechatronic Jar Opener : A Design Study of a Motorized Home Appliance for Improved Accessibility

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Charlotte Paulson Ramel; Sofia Mobrin; [2023]
    Nyckelord :Mechatronics; Improved accessibility; Torque; Planetary Gear; Arduino; Motorized Home Appliance.; Mekatronik; Förbättrad tillgänglighet; Vridmoment; Planetväxel; Arduino; Hemelektronik.;

    Sammanfattning : Mechatronics is a rapidly growing field that combines elements of mechanical, electrical, and software engineering to design and develop intelligent systems. One area where mechatronics still has the potential to have a significant impact is personal appliances and aids for people with disabilities, which this report aims to explore. LÄS MER

  2. 7. (Un)protected children? - Social rights of children with disabilities granted temporary protection in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Denis Karamyshev; [2023]
    Nyckelord :children; disability; social assistance; temporary protection; migration; human rights; public law; social law; EU law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This thesis examines the legal landscape surrounding the social assistance provided to children with disabilities under temporary protection in Sweden. The aftermath of Russia’s invasion of Ukraine in 2022 prompted a significant influx of displaced individuals into the EU. The EU Temporary Protection Directive was activated for the first time. LÄS MER

  3. 8. Funktionsrätt för vem? : En studie om barns rättigheter i förarbeten och tillämpning av LSS

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Vendela Carlfjord; [2023]
    Nyckelord :Disability; disability rights; childhood; children’s rights; welfare; Funktionsrätt; funktionsnedsättning; funktionshinder; barndom; barnrätt; barnets rättigheter; välfärd; LSS;

    Sammanfattning : The Swedish Act concerning Support and Service for Persons with Certain Functional Impairments (known as LSS) is said to hold strong rights regarding support intended to empower people with severe disabilities. This study investigates to which extent children are attributed rights in the preparatory work for the LSS and in the administrative court’s judgments. LÄS MER

  4. 9. Skillnader i Sveriges & Minnesotas byggnadslagstiftning med fokus på tillgänglighet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)

    Författare :Clara Olsson; Emma Smedman; [2023]
    Nyckelord :Sweden; Minnesota; building legislation; accessibility; requirements; mobility impairment; accessibility adaption; inclusion; sverige; minnesota; byggnadslagstiftning; tillgänglighetskrav; rörelsehinder tillgänglighetsanpassning; inkludering.;

    Sammanfattning : This bachelor thesis examines and compares the differences between the functional requirements according to accessibility that exist in the construction and design for a single-family dwelling in Sweden, compared to the US state of Minnesota. During the construction of a single-family dwelling there is a building legislation that both Sweden and Minnesota need to consider and follow. LÄS MER

  5. 10. Varför sjunger du? En kvalitativ studie om målsättning och drivkraft hos elever med funktionsvariationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Lina Johansson; [2022]
    Nyckelord :Elever med funktionsvariationer; Motivation; Salutogent förhållningssätt; Kreativ undervisning Students with functional variations; Salutogenic approach; Creative teaching; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien ”Varför sjunger du? - En kvalitativ studie om målsättning och drivkraft hos elever med funktionsvariationer” är en kvalitativ intervjustudie där målet är att utforska elever med funktionsvariationer och deras motivation till att utvecklas inom sång och musik. Varför sjunger de och hur jobbar deras pedagoger med att ta reda på elevernas mål och även nå sina egna undervisningsmål? Eleverna i studien är mellan 20 och 25 år gamla och går eller har gått en eftergymnasial utbildning med musik-, bild-, och teaterinriktning för personer med kognitiva och intellektuella funktionsvarianter. LÄS MER