Sökning: "HR CASE STUDY"
Visar resultat 16 - 20 av 177 uppsatser innehållade orden HR CASE STUDY.
16. ”Varje gång jag läste en sån kommentar om mig så kändes det som någon stack en kniv i ryggen på mig” : En kvalitativ studie om personers upplevelser av att bli utsatt för näthat i deras yrkesroll och hanteringen av detta från arbetsgivarens sida.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : Näthat är ett fenomen som oftast fokuserar på barn och unga i diskussioner och forskning. Det finns enavsaknad av forskning om näthat mot anställda inom offentliga organisationer. LÄS MER
17. "Så absolut, vi behöver vara vid kaffemaskinen faktiskt" : En fallstudie om medarbetares upplevelser av kontextuella villkor för informellt lärande inom Arbetsförmedlingens HR-avdelning
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa en ökad förståelse för vilka kontextuella villkor som HR- medarbetare inom Arbetsförmedlingen upplever påverkar möjligheterna till informellt lärande samt om dessa upplevelser skiljer sig åt mellan kvinnor och män. Studien är en kvalitativ enfallsstudie som är utförd på Arbetsförmedlingens HR-avdelning. LÄS MER
18. På återseende - avslut för medarbetare inom techbranschen : En kvalitativ fallstudie om avslutningsprocessen i relation till employer branding
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Bakgrund: Denna studie utgår från techbranschen och den rådande kompetensbristen som ställer krav på arbetsgivare i att lyckas behålla sin personal. Employer branding spelar en central roll i dagens organisationer och används både för att attrahera och behålla anställda. LÄS MER
19. Investigating perceived implications of EDI implementation : A case study of EDI work in the Swedish industry
Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : By successful implementation of EDI both individual and company gains can be achieved, based on a sense of satisfaction, belonging, and additional thinking perspectives. That result in increased likelihood and conditions for innovativeness and competitiveness. LÄS MER
20. Samspelet mellan interna och externa faktorer och deras påverkan på modifiering av employer branding strategier : En kvalitativ studie gällande modifiering av employer branding strategier i syfte att behålla medarbetare
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Bakgrund: Employer branding har blivit ett alltmer aktuellt fenomen i den föränderliga värld vi lever i. Det kan ses som ett verktyg för att både rekrytera och behålla anställda. LÄS MER