Sökning: "Kandidatuppsats lnu företagsekonomi"

Visar resultat 21 - 25 av 38 uppsatser innehållade orden Kandidatuppsats lnu företagsekonomi.

  1. 21. Belöningssystem för att motivera? : -En flerfallstudie av två ICA Maxi butiker

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Markus Johansson; Alexander Skoog; [2016]
    Nyckelord :Belöningssystem; Belöningar; Motivation; Mål; Mått; Uppföljning;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Datum: 26/5 2016   Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi - ekonomistyrning, 15 hp   Författare: Markus Johansson & Alexander Skoog   Handledare: Emilia Samuelsson   Titel: Belöningssystem för att motivera?– En flerfallstudie av två ICA Maxi butiker   Problemformulering: Hur arbetar butiker inom dagligvaruhandeln med belöningssystem för att motivera sina anställda?   Syfte: Vårt syfte med studien är att bidra till debatten om belöningssystemets positiva och negativa sidor genom att beskriva, jämföra och förklara hur belöningssystem inom dagligvaruhandeln fungerar.   Metod: Studien utfördes med en kvalitativ metod genom att göra en flerfallstudie i två ICA Maxi-butiker. LÄS MER

  2. 22. En gallerias kommersiella miljö : Besökarens individuella upplevelse

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Camilla Romberg; My Kristiansson; Hilda Gustafsson; [2016]
    Nyckelord :Sensory marketing; Servicescape; Customer experience; Visual; Smell; Sound; Touch; Taste; Shopping mall; Sinnesmarknadsföring; Kommersiell miljö; Kundupplevelse; Syn; Lukt; Hörsel; Känsel; Smak; Galleria;

    Sammanfattning : Titel - En gallerias kommersiella miljö: Besökarens individuella upplevelse Ämne - Företagsekonomi, kandidatuppsats på C-nivå Författare - Hilda Gustafsson, My Kristiansson & Camilla Romberg Handledare - Dan Halvarsson Frågeställningar - Hur är den individuella besöksupplevelsen i en gallerias kommersiella miljöer, utifrån människans fem sinnen och dess multisensoriska sinnesupplevelse? Vad påverkar den individuella besöksupplevelsen i en gallerias kommersiella miljöer, utifrån människans fem sinnen och dess multisensoriska sinnesupplevelse? Syfte - Syftet med denna studie är att studera och skapa förståelse för hur besökaren uppmärksammar en gallerias kommersiella miljö, samt hur denna miljö påverkar besökarens individuella upplevelse utifrån sinnesmarkandsföring. Detta då få studier inom ämnet i sinnesmarkandsföring har genomförts. LÄS MER

  3. 23. Lika makt oavsett kön : En studie om kvinnornas styrelseandelar i de svenska börsbolagen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Felicia Jarl; My Nilsson; [2015]
    Nyckelord :Börsbolag; styrelse; kvinnlig representation; jämställdhet; nätverk;

    Sammanfattning : TITEL: Lika makt oavsett kön   FÖRFATTARE: Felicia Jarl & My Nilsson HANDLEDARE: Thomas Karlsson EXAMINATOR: Petter Boye PROGRAM: Ekonomprogrammet och Detaljhandel & Service Management KURS: Företagsekonomi III – Examensarbete 2FE71E NIVÅ: Kandidatuppsats, 15 hp    SYFTE: Syftet med studien är att studera styrelsesammansättningen, med avseende på kön, inom detaljhandel- och finansbranschen. Vi vill även belysa samt studera sambandet mellan kvinnlig representation i styrelserna och branschernas kunder samt anställda. LÄS MER

  4. 24. Capellagården : Hur samarbete och nätverk kan bidra till ökade intäkter

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Erik Davidsson; Robin Arnefjord; Alexander Persson; [2014]
    Nyckelord :Co-operation; Network; Scarce resources; Crafts school; Occupational preparing education; Synergy.; Samarbete; Nätverk; Knappa resurser; Hantverksskola; Yrkesförberedande utbildning; synergi.;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats i Företagsekonomi C, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Växjö, Ekonomistyrning, 2FE13E, VT 2014. Författare: Robin Arnefjord, Erik Davidsson & Alexander Persson Handledare/Examinator: Petter Boye Medbedömare: Jan Alpenberg Titel: Capellagården –Hur samarbeten och nätverk kan bidra till ökade intäkter   Bakgrund: Capellagården är en fristående internatskola på södra Öland som likt många andra skolor av detta slag brottas med knappa resurser. LÄS MER

  5. 25. Att inte följa strömmen : En studie om differentiering bland musikstreamingtjänster

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Riccardo Furrer; Matilda Johansson; My Larsson; [2014]
    Nyckelord :Differentiation; positioning; segmentation; customer involvement; streaming services; music; digital; service marketing; sensory marketing; Differentiering; positionering; segmentering; kundmedverkan; streamingtjänster; musik; digitalt; tjänstemarknadsföring; sinnesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Titel: Att inte följa strömmen – en studie om differentiering bland musikstreamingtjänsterFörfattare: Riccardo Furrer, Matilda Johansson och My LarssonHandledare: Kaisa LundKurs: Kandidatuppsats 15hp i Företagsekonomi inriktning Marknadsföring, Music & Event Managementprogrammet, Linnéuniversitetet, Höstterminen 2013SyfteSyftet med denna uppsats är att analysera de sätt digitala prenumerationstjänster inom musiksektorn kan differentiera sig på marknaden. Vi vill även undersöka vad det är konsumenten anser vara viktigt i valet av en digital musiktjänst. LÄS MER