Sökning: "Kandidatuppsats lnu företagsekonomi"
Visar resultat 21 - 25 av 38 uppsatser innehållade orden Kandidatuppsats lnu företagsekonomi.
21. Belöningssystem för att motivera? : -En flerfallstudie av två ICA Maxi butiker
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Sammanfattning Datum: 26/5 2016 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi - ekonomistyrning, 15 hp Författare: Markus Johansson & Alexander Skoog Handledare: Emilia Samuelsson Titel: Belöningssystem för att motivera?– En flerfallstudie av två ICA Maxi butiker Problemformulering: Hur arbetar butiker inom dagligvaruhandeln med belöningssystem för att motivera sina anställda? Syfte: Vårt syfte med studien är att bidra till debatten om belöningssystemets positiva och negativa sidor genom att beskriva, jämföra och förklara hur belöningssystem inom dagligvaruhandeln fungerar. Metod: Studien utfördes med en kvalitativ metod genom att göra en flerfallstudie i två ICA Maxi-butiker. LÄS MER
22. En gallerias kommersiella miljö : Besökarens individuella upplevelse
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel - En gallerias kommersiella miljö: Besökarens individuella upplevelse Ämne - Företagsekonomi, kandidatuppsats på C-nivå Författare - Hilda Gustafsson, My Kristiansson & Camilla Romberg Handledare - Dan Halvarsson Frågeställningar - Hur är den individuella besöksupplevelsen i en gallerias kommersiella miljöer, utifrån människans fem sinnen och dess multisensoriska sinnesupplevelse? Vad påverkar den individuella besöksupplevelsen i en gallerias kommersiella miljöer, utifrån människans fem sinnen och dess multisensoriska sinnesupplevelse? Syfte - Syftet med denna studie är att studera och skapa förståelse för hur besökaren uppmärksammar en gallerias kommersiella miljö, samt hur denna miljö påverkar besökarens individuella upplevelse utifrån sinnesmarkandsföring. Detta då få studier inom ämnet i sinnesmarkandsföring har genomförts. LÄS MER
23. Lika makt oavsett kön : En studie om kvinnornas styrelseandelar i de svenska börsbolagen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : TITEL: Lika makt oavsett kön FÖRFATTARE: Felicia Jarl & My Nilsson HANDLEDARE: Thomas Karlsson EXAMINATOR: Petter Boye PROGRAM: Ekonomprogrammet och Detaljhandel & Service Management KURS: Företagsekonomi III – Examensarbete 2FE71E NIVÅ: Kandidatuppsats, 15 hp SYFTE: Syftet med studien är att studera styrelsesammansättningen, med avseende på kön, inom detaljhandel- och finansbranschen. Vi vill även belysa samt studera sambandet mellan kvinnlig representation i styrelserna och branschernas kunder samt anställda. LÄS MER
24. Capellagården : Hur samarbete och nätverk kan bidra till ökade intäkter
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Kandidatuppsats i Företagsekonomi C, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Växjö, Ekonomistyrning, 2FE13E, VT 2014. Författare: Robin Arnefjord, Erik Davidsson & Alexander Persson Handledare/Examinator: Petter Boye Medbedömare: Jan Alpenberg Titel: Capellagården –Hur samarbeten och nätverk kan bidra till ökade intäkter Bakgrund: Capellagården är en fristående internatskola på södra Öland som likt många andra skolor av detta slag brottas med knappa resurser. LÄS MER
25. Att inte följa strömmen : En studie om differentiering bland musikstreamingtjänster
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Att inte följa strömmen – en studie om differentiering bland musikstreamingtjänsterFörfattare: Riccardo Furrer, Matilda Johansson och My LarssonHandledare: Kaisa LundKurs: Kandidatuppsats 15hp i Företagsekonomi inriktning Marknadsföring, Music & Event Managementprogrammet, Linnéuniversitetet, Höstterminen 2013SyfteSyftet med denna uppsats är att analysera de sätt digitala prenumerationstjänster inom musiksektorn kan differentiera sig på marknaden. Vi vill även undersöka vad det är konsumenten anser vara viktigt i valet av en digital musiktjänst. LÄS MER