Sökning: "Lojalitet tjänsteföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Lojalitet tjänsteföretag.

  1. 1. Är ett knapptryck mer värt än ett handslag? : En fallstudie inom banksektorn med inriktning relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Persson; Emilia Andersson; [2019]
    Nyckelord :Customer relations; Service quality; Servicescape; Value; Loyalty; Kundrelationer; Servicekvalitet; Servicelandskap; Värde; Lojalitet;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Syftet är att undersöka tjänsteföretags insatser för att skapa servicekvalitet och goda kundrelationer, med hänsyn till de möjlighet som den digitala utvecklingen medför. 1. Vilka insatser står i centrum för det fysiska mötet respektive virtuella kontakterna? 2. LÄS MER

  2. 2. Game on med gamification : En kvalitativ studie om hur gamification kan påverka kundrelationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Douglas Norring; Daniel Andersson; [2018]
    Nyckelord :Gamification; marketing;

    Sammanfattning : Kundrelationer har länge varit ett av de främsta marknadsföringsmålen för företag och begreppet relationsmarknadsföring har funnits i över trettio år. Kundrelationer skapar en nära relation mellan kunden och företag, vilket har potential att gynna båda parterna. LÄS MER

  3. 3. Attrahera, utveckla & behålla - En explorativ studie om två företags förhållningssätt till Employer Branding

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Sofie Stjerneman; Inez Andersson; [2015-03-16]
    Nyckelord :Employer Branding; Immateriella värden; Flexibilitet; Anställningsbarhet; Human Resource;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att utifrån två företags perspektiv, utforska innebörder i Employer Branding som fenomen och begrepp samt hur detta relaterar till arbete med Human Resources. Avsikten är vidare att belysa arbetsmarknadens utveckling med fokus på immateriella värden och flexibilitet, i förhållande till begreppet Employer Branding. LÄS MER

  4. 4. Förtroendeskapande mellan företag och kunder : en kvalitativ studie om hur sex svenska företag ser på förtroendeskapande gentemot kunder. 

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Erika Gustafsson; Johanna Liikamaa; [2014]
    Nyckelord :Confidence; trust creation; relationship marketing; consumer behaviour; customer loyalty; competition; marketing.; Förtroende; förtroendeskapande; relationsmarknadsföring; konsumentbeteende; kundlojalitet; konkurrens; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Kurs: 2FE73E, Examensarbete i företagsekonomi med inriktning marknadsföring, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet. Författare: Johanna Liikamaa & Erika Gustafsson Handledare: Leif Marcusson Examinator: Richard Owusu Uppsatsens titel: Förtroendeskapande mellan företag och kunder: en kvalitativ studie om hur sex svenska företag ser på förtroendeskapande gentemot kunder. LÄS MER

  5. 5. Skapandet av varaktiga kundrelationer : en studie av Länsförsäkringar Bergslagens kundbonussystem

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Sara Hallin; Therese Svensson; [2013]
    Nyckelord :försäkringsbranschen; kundbonus; kundrelationer; lojalitet; Länsförsäkringar Bergslagen; relationsmarknadsföring; tjänstemarknadsföring;

    Sammanfattning : En växande tjänstesektor som får allt större betydelse och en ökad konkurrens om kunderna är den finansiella tjänstemarknaden. Denna förändring på den finansiella tjänstemarknaden har lett till ett skifte i synen på marknadsföring. LÄS MER