Sökning: "Nursing students"
Visar resultat 16 - 20 av 385 uppsatser innehållade orden Nursing students.
16. Sjuksköterskestudenters erfarenheter av att bli utsatt för hot och våld under den kliniska utbildningen : En integrativ litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Introduktion: Definitionen av hot och våld är bred, allt från verbala hot till fysiskt våld. Praktisk inlärning i form av klinisk utbildning ingår i sjuksköterskeutbildningen där sjuksköterskestudenterna får lära sig att hantera en rad olika situationer. LÄS MER
17. Djursjukskötarstudenters attityder, erfarenhet och självförtroende inom smådjursodontologi : en enkätstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Hundar och katters munhälsa är mycket viktigt för deras välfärd. Trots detta är tandproblem mycket vanligt men underdiagnostiserat. Kunskapen hos både djurägare och djurhälsopersonal har visat sig vara bristande. LÄS MER
18. Våld i nära relationer ett känslofyllt ämne : Uppfattningar av sjuksköterskor och sjuksköterskestudenter
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Våld i nära relationer (IPV) är att stort samhällsproblem med svåra konsekvenser för samhället och individen. Sjukvården har en nyckelroll att kunna identifiera IPV och vårda de utsatta, vilket kräver god kunskap och förståelse för IPV. LÄS MER
19. Utvärdering av munvårdsutbildning för sjuksköterskestudenter : En enkätstudie
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för odontologi och oral hälsovetenskapSammanfattning : Bakgrund: Den orala hälsan har påverkan på individers välbefinnande, livskvalitet och allmän hälsa. Hälso- och sjukvårdspersonal bör ha kunskaper om orala hälsans risk och friskfaktorer samt hantering av symtom. LÄS MER
20. Improving Nursing Simulation Design to Support Learning Transfer to Clinical Settings: Metasynthesis
Magister-uppsats, Malmö universitet/Centrum för akademiskt lärarskap (CAKL)Sammanfattning : Introduction In contemporary higher education systems, interactive learning tool such as simulation, has been widely adopted in clinical studies as an effective learning tool to help students to gain both near and far transferable learning skills in a controlled setting, where parameters are defined, and an alternate reality generated. There is a dearth of knowledge on how simulation designers can support learners to transfer learning from simulation settings to clinical settings, by focusing on improving the design of simulation sessions. LÄS MER