Sökning: "Sara Brand"

Visar resultat 11 - 15 av 123 uppsatser innehållade orden Sara Brand.

  1. 11. Mikro influencers inverkan på varumärkesengagemang : En kvalitativ studie om hur konsumentens varumärkesengagemang påverkas av produkter marknadsförda av mikro influencers på Instagram

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sara Khalil; Kibar Parlayan; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Instagram; micro influencer; source credibility; information source; brand engagement; purchase behavior; purchase intention; Influencer marketing; Instagram; mikro influencer; trovärdighet; informationskälla; varumärkesengagemang; köpbeteende; köpintention;

    Sammanfattning : In recent years, influencer marketing has become an innovative and interesting concept within marketing. The growth of digitization and the increasing popularity of digital platforms have enabled influencers to reach a worldwide audience. Traditional marketing has evolved into influencer marketing with the help of influencers. LÄS MER

  2. 12. Skogsbranden som försvann : En undersökning om Spannarbodabranden i Örebrolän 1914, den största skogsbranden i Sverige under 1900-talet, som hamnade i glömska efter nyheten om Första Världskrigets utbrott

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Sara Trygg-Wiberg; [2022]
    Nyckelord :Skogsbrand; krishantering; kriskommunikation; människa – natur och teknik;

    Sammanfattning : Hur kan en skogsbrand raderas ur det historiska minnet? När skogsbränderna härjade i Västmanland 2014 var det många som följde medias rapportering med högsta intresse. Att en lika stor brand utbrutit 100 år tidigare tycks ha fallit i glömska. LÄS MER

  3. 13. Konsten att skapa en stamgäst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sara Nilsson; Rebecka Kullenberg; [2022]
    Nyckelord :house of brands; hotel and service industry; brand communication; relationship building strategies; strategic communication; co-creation; varumärkeskommunikation; relationsbyggande strategier; strategisk kommunikation; samskapande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka house of brands-strategin för varumärken inom hotellbranschen, samt att förstå de relationsbyggande strategierna bakom uppbyggnaden och kommunikationen av varumärkena. För att uppnå syftet med studien genomfördes en fallstudie med sju semistrukturerade intervjuer inom hotellgruppen ESS Group. LÄS MER

  4. 14. The Role of Social Media in the Activism Measures of Nonprofit Organizations : An Empirical Study of Nonprofit Organizations

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sara Ruzic; [2022]
    Nyckelord :Social Media; Twitter; Facebook; Instagram; LinkedIn; Digitalization; Digital Ecosystem; User Behavior; Digital Activism; Digital Marketing; NPO Nonprofit Organization ; BLM Black Lives Matter ; LISC Local Initiatives Support Corporation ; DDM Dolgin Digital Marketing ; IRC International Rescue Committee ;

    Sammanfattning : Social media and its underlying technologies have created an advanced and sophisticated platform for digital activism. As a result, companies and organizations are undergoing a pivotal transition in how they reach and engage with users in a fast and efficient manner. LÄS MER

  5. 15. The Owl Effect

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Amanda Ågren; Sara Wennström; [2022]
    Nyckelord :varumärkeskommunikation; varumärkespersonlighet; varumärkesengagemang; kundbaserat varumärkesenagemang; sociala medier; Instagram; TikTok; Duolingo; Social Sciences;

    Sammanfattning : I takt med sociala mediers framfart har nya förutsättningar för varumärkning uppkommit. Sociala medier erbjuder möjligheter för varumärken att nå ut till en bredare massa, observera kundbeteenden i realtid och interagera med sina kunder. LÄS MER