Sökning: "Snapchat och marknadsföring"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden Snapchat och marknadsföring.
6. Att bli vän med ett varumärke : En kartläggning av konsumenters interaktion med varumärken på sociala medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Facebook, Instagram, Snapchat och LinkedIn är alla exempel på olika sociala medier som många av oss i Sverige idag använder oss dagligen av. Sociala medier är en plattform där vi som användare har möjlighet att skapa en interaktion med vänner och bekanta, men även att utforska och kommunicera med personer som vi inte känner. LÄS MER
7. Happy Snapping! En studie om Snapchat som möjlig kanal för marknadsföring
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Sociala medier har idag en betydande roll för företag och deras marknadsföringsmöjligheter. Snapchat är relativt ny social medieapplikation som möjliggör kommunikation mellan människor. Denna studie undersöker Snapchat som möjlig kanal för företags marknadsföring. LÄS MER
8. Konsumenternas attityd till reklam på Snapchat
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Titel: Konsumenternas attityd till reklam på Snapchat Nivå: Kandidatuppsats inom företagsekonomi med inriktning på internationell marknadsföring (15 HP), VT-2016. Författare: Emelie Tillack & Jonathan Ekhamn Handledare: Navid Ghannad Examinator: Hélène Laurell Syfte: Syftet med den här studien är att skapa en ökad kunskap ochförståelse kring konsumenternas attityd till reklam på Snapchat. LÄS MER
9. Produktexponering på sociala medier : En studie om hur bloggar och Snapchat påverkar konsumenters inköpsbeslut
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Produktexponering på sociala medier - en studie om hur bloggar och Snapchat påverkar konsumenters inköpsbeslut. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Maya Sundlöf och Malin Lund Handledare: Jonas Kågström Datum: 2015 Syfte: Vårt syfte är att undersöka om konsumenters inköpsbeslut och val av varumärke påverkas av exponering av produkter på bloggar respektive Snapchat. LÄS MER