Sökning: "Snapchat och marknadsföring"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden Snapchat och marknadsföring.

  1. 6. Att bli vän med ett varumärke : En kartläggning av konsumenters interaktion med varumärken på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Magnus Eriksson; Viktor Kendel; [2016]
    Nyckelord :Social Media; Facebook; Interaction; Consumers; Brands; Like; Share; Hashtags; Sociala medier; Facebook; Interaktion; Konsumenter; Varumärken; Gilla; Dela; Hashtags;

    Sammanfattning : Facebook, Instagram, Snapchat och LinkedIn är alla exempel på olika sociala medier som många av oss i Sverige idag använder oss dagligen av. Sociala medier är en plattform där vi som användare har möjlighet att skapa en interaktion med vänner och bekanta, men även att utforska och kommunicera med personer som vi inte känner. LÄS MER

  2. 7. Happy Snapping! En studie om Snapchat som möjlig kanal för marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hannah Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Sociala medier; Sociala medier och marknadsföring; Snapchat; Snapchat och marknadsföring; Social marknadsstrategi; Marknadsföringskanaler;

    Sammanfattning : Sociala medier har idag en betydande roll för företag och deras marknadsföringsmöjligheter. Snapchat är relativt ny social medieapplikation som möjliggör kommunikation mellan människor. Denna studie undersöker Snapchat som möjlig kanal för företags marknadsföring. LÄS MER

  3. 8. Konsumenternas attityd till reklam på Snapchat

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Jonathan Ekhamn; Emelie Tillack; [2016]
    Nyckelord :Snapchat; Attitude; Push; Pull; Push and Pull; Privacy; Social Media; Advertising; Snapchat; Attityd; Push; Pull; Push och Pull; Integritet; Sociala Medier; Reklam; Marknadsföring; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenternas attityd till reklam på Snapchat Nivå: Kandidatuppsats inom företagsekonomi med inriktning på internationell marknadsföring (15 HP), VT-2016. Författare: Emelie Tillack & Jonathan Ekhamn Handledare: Navid Ghannad Examinator: Hélène Laurell Syfte: Syftet med den här studien är att skapa en ökad kunskap ochförståelse kring konsumenternas attityd till reklam på Snapchat. LÄS MER

  4. 9. Produktexponering på sociala medier : En studie om hur bloggar och Snapchat påverkar konsumenters inköpsbeslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Malin Lund; Maya Sundlöf; [2015]
    Nyckelord :Social media; celebrity endorsement; blog; Snapchat; trademarks; default effect; personal branding; Sociala medier; celebrity endorsement; blogg; Snapchat; varumärke; defaulteffekt; personal branding;

    Sammanfattning : Titel: Produktexponering på sociala medier - en studie om hur bloggar och Snapchat påverkar konsumenters inköpsbeslut. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Maya Sundlöf och Malin Lund Handledare: Jonas Kågström Datum: 2015   Syfte: Vårt syfte är att undersöka om konsumenters inköpsbeslut och val av varumärke påverkas av exponering av produkter på bloggar respektive Snapchat. LÄS MER