Sökning: "Sofia Gustavsson"
Visar resultat 6 - 10 av 33 uppsatser innehållade orden Sofia Gustavsson.
6. See you at LinkedIn - The complex link between employees and organizations
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The purpose of this study is to contribute with knowledge about how employees perceive their LinkedIn usage in relation to their organization. To increase the awareness of how organizations can work strategically with LinkedIn the link between organizations and employees has been studied. LÄS MER
7. Lärares användning och inställning till digitala verktyg i NO-undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : I detta arbete ligger fokus på digitalisering inom NO-undervisningen. Hur används egentligen digitala verktyg inom NO-undervisningen och vad har lärarna för inställning och kompetens till digitala verktyg? Det är vad vi har undersökt i denna uppsats. LÄS MER
8. Att få leva, inte bara överleva : En analys av bloggar om unga vuxnas upplevelser av att leva med en inflammatorisk tarmsjukdom
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärandeSammanfattning : Bakgrund:Inflammatoriska tarmsjukdomar (IBD) är ett samlingsnamn för både Ulcerös kolit och Crohns sjukdom. Dessa sjukdomar är kroniska och kommer i skov, vilket innebär en tillfällig försämring i sjukdomsförloppet. LÄS MER
9. Etnisk mångfald, en trend eller hygienfaktor? : En kvalitativ studie om etnisk mångfald i svensk reklam
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring har fått en allt större betydelse i dagens samhälle. Dagligen möts människor av tusentals reklambudskap vilka tävlar om att nå fram och beröra individen på bästa sätt. LÄS MER
10. En kvalitativ studie om hur säljare hanterar sin psykosociala arbetsmiljö
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : The purpose of this study was to investigate how sales advisors manage their work in a regulated workenvironment and what methods they use to manage their psychosocial workenvironment. We formulated two questions to answer the study's purpose; How do the sales advisors describe their relationship to the company and its culture? and What methods do the sales advisors use to manage their psychosocial workenvironment? We have used qualitative semi-structured interviews and interviewed six sales advisors in one of Sweden's largest clothing companies. LÄS MER