Sökning: "Teaching Personal and Social Responsibility"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Teaching Personal and Social Responsibility.

  1. 1. Exploring foreign language teachers’ professional agency in Romanian Public Secondary schools.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Camelia Dragomir; [2023-10-31]
    Nyckelord :teacher agency; ecological theory; foreign language teaching; accountability; professional development;

    Sammanfattning : Aim: This research aims to explore how seven foreign language teachers in a few urban public secondary schools in Romania understand and enact their professional agency and how contextual factors support or constrain its achievement. The purpose is to understand the ways in which the participants’ teaching philosophies and experiences inform their awareness and achievement of agency, what they perceive as the available contextual resources within contextual constraints, and how that reflects in their beliefs and professional aspirations. LÄS MER

  2. 2. DUBBLA ARBETET OCH STRATEGIER : Studie om samhällskunskapslärarens dubbla arbete och hantering av utmanande beteende

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Sami Makdesi-Elias; [2023]
    Nyckelord :Teacher; Social studies; knowledge mediators; values mediators; democratic mission; norms; deviant behavior; value pedagogy; Lärare; Samhällskunskap; kunskapsförmedlare; värdegrundförmedlare; demokratiuppdrag; normer; avvikande beteende; värdepedagogik.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to analyze and describe perceptions and strategies of social studies teachers regarding students' norm-breaking behaviors during the teacher's teaching. The study's basic approach was based on a qualitative method with semi-structured questions that were designed according to the survey's theoretical framework, deviant behaviors and value pedagogy. LÄS MER

  3. 3. Genus i klassrummet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Lina Axelsson; [2023]
    Nyckelord :Genus; genusperspektiv; makt; skola; genusgeografi.;

    Sammanfattning : In today's schools there is an equality goal which means that boys and girls must be given the same opportunities and the same education and not be treated, judged, or have different demands and expectations on them because of their gender. Schools also have a responsibility to break down traditional gender patterns and allow students to develop their abilities and interests regardless of gender. LÄS MER

  4. 4. ENTREPRENÖRSKAP I HEMOCH KONSUMENTKUNSKAP : Hur synliggörs begreppet i undervisningen?

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Henrik Olsson; Angelica Sjögar; [2022]
    Nyckelord :Entrepreneurship; home economics; teachers; experiences; compulsory school; Entreprenörskap; hem- och konsumentkunskap; lärare; upplevelser; grundskolan;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Bakgrunden till ämnesvalet är att entreprenörskap har varit inskrivet i läroplanen sedan Lgr11 och ska genomsyra hela grundskolan som en röd tråd. I ämnet hem-och konsumentkunskap förekommer undervisning med koppling till entreprenörskap latent inom flera olika arbetsområden. LÄS MER

  5. 5. ”Musik är ju liksom som madeleinekakor”: En studie i och om rytmik- och körundervisning och hur musikaliska upplevelser kan påverka folkhälsan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Maja Ehrnborg; Cristina Säfsten; Otthilia Sjöberg Aas; [2022]
    Nyckelord :Rytmik; Kör; Musikundervisning; Folkhälsa; Livskvalitet; Reflektion; Eudaimonia; Aktionsforskning; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Eurythmics; Choir; Music Teaching; Public Health; Quality of Life; Reflection; Action Science; Educational Science; Music Education; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : MIND (2021) raises a warning flag for the growing problem concerning mental health. The arts has a positive effect on the public health, which is shown in a report ordered by the WHO (Fancourt & Finn, 2019) and Theorell (2009, 2014 och 2018) highlights music and its positive influence on people. LÄS MER