Sökning: "Teaching assistant"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden Teaching assistant.

  1. 1. Meny-baserad chatbot för kompletterande hjälp inom programmeringskurser i högre utbildning : En utforskande studie

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Patrik Larsson; Samuel Ribaric; [2023]
    Nyckelord :Menu-based Chatbot; Menu-based chatbot as Assistant; Chatbot for Programming; Chatbots in Education; Meny-baserad Chatbot; Programmeringskurser; Högre Utbildning;

    Sammanfattning : En civilingenjör som utbildas idag förväntas ofta att lära sig programmering och för att klara en civilingenjörsutbildning krävs att man ska kunna programmera på många olika nivåer. I samband med den växande populariteten av chatbotar inom utbildning och bland företag så finns det skäl att undersöka hur en chatbot hade kunnat assistera studenter som läser programmeringskurser. LÄS MER

  2. 2. I pedagogikens gråzon : En kvalitativ studie om elevresursens yrkesroll

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi

    Författare :Lisa Minolf; [2023]
    Nyckelord :Teaching assistant; jurisdiction; autonomy; competence; work area; work boundaries; profession; competence development; Elevresurs; elevassistent; jurisdiktion; autonomi; kompetens; gränsarbete; arbetsområde; arbetsplats; yrkesroll; kompetensutveckling;

    Sammanfattning : The demand for student support personnel (teaching assistants) in schools is increasing. Yet there is still a lack of a clear description of what the profession really entails. This study investigates the professional role of teaching assistants working with younger pupils using profession theory. LÄS MER

  3. 3. Undrar vem jag är på jobbet : En kvalitativ studie om fritidshemslärares och fritidspedagogers beskrivning av sitt dubbla uppdrag samt dilemman med det dubbla uppdraget

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Solmaz Jafari; Özlem Tamaddonzia; [2023]
    Nyckelord :dual assignment; after-school teacher; after-school educator; school time; fritidshemmet; fritidslärare; fritidspedagog; dubbla uppdrag; skoltid;

    Sammanfattning : The title of our essay is I wonder who I am at work. It is a qualitative study about the descriptions of leisure teachers and leisure educators of their dual mission and the dilemmas of the dual mission. The purpose of this study is to examine the dilemmas after-school teachers and after-school educators encounter in their professional role. LÄS MER

  4. 4. Musik som pedagogiskt verktyg i grundsärskolan : Sex lärares berättelser kring användandet av musik som pedagogiskt verktyg i grundsärskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Veronica Westerback; [2023]
    Nyckelord :Music; support; pedagogical tool; special education; intellectual disabilities; learning; Musik; stöd; pedagogiskt verktyg; specialpedagogik; lärande; intellektuell funktionsnedsättning;

    Sammanfattning : AbstractThe purpose of this study is to shed light on some teachers' image of, and thoughts about, different ways of using music as a pedagogical tool in primary special education, as well as the opportunities and challenges such a way of working entails. Based on the purpose, the following questions have been formulated:  What different ways of working with music as a pedagogical tool in the elementary special school come out through the teachers' statements? What possibilities emerge in the teachers' statements when it comes to using music as a pedagogical tool in teaching? What challenges emerge in the teachers' statements when it comes to using music as a pedagogical tool in teaching? The study has a qualitative approach. LÄS MER

  5. 5. Stärkt digital kompetens? : En diskursanalys av åtta skolbiblioteks handlingsplaner

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Linda Stigsdotter; [2023]
    Nyckelord :skolbibliotek; grundskola; styrdokument; medie- och informationskunnighet; kritisk diskursanalys; Fairclough;

    Sammanfattning : This study focuses on if and how new governmental guidelines about media and information literacy is implemented at school libraries at elementary schools in Sweden as represented in governing documents. Through the lens of Fairclough’s critical discourse analysis eight governing documents from school libraries is closely examined in the quest for answering questions concerning cooperation between school librarians and teaching staff in matters of media an information literacy, the intertextual correlation between governing documents on different levels and how these documents might affect the way the MIL-education is designed. LÄS MER