Sökning: "Virtuella servicelandskapet"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Virtuella servicelandskapet.

  1. 1. Är ett knapptryck mer värt än ett handslag? : En fallstudie inom banksektorn med inriktning relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Persson; Emilia Andersson; [2019]
    Nyckelord :Customer relations; Service quality; Servicescape; Value; Loyalty; Kundrelationer; Servicekvalitet; Servicelandskap; Värde; Lojalitet;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Syftet är att undersöka tjänsteföretags insatser för att skapa servicekvalitet och goda kundrelationer, med hänsyn till de möjlighet som den digitala utvecklingen medför. 1. Vilka insatser står i centrum för det fysiska mötet respektive virtuella kontakterna? 2. LÄS MER

  2. 2. Strävan efter den virtuella känseln : En kvalitativ fallstudie på svenska e-handelsföretag i modebranchen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Louise Borg; My Täpp; [2018]
    Nyckelord :Modebranschen; e-handel; virtuella servicelandskap; känselstimuli; interaktion; showrooming; visuella element.;

    Sammanfattning : Titel: Strävan efter den virtuella känselnFörfattare: Louise Borg, My Täpp Handledare: MaxMikael Wilde Björling Examinator: Christine Tidåsen Kurs: Kandidatuppsats, 15hp. Företegsekonomi III - Marknadsföring. Programmet Inredning och Butikskommunikation, Linnéuniversitetet, VT18. LÄS MER

  3. 3. Relationer – En komplex ekvation : En kvalitativ studie om konsumentrelationer inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Tobias Berggren; Petersson Sofia; Malin Tholén; [2017]
    Nyckelord :Relations; Banking sector; Traditional- and Virtual servicescape; CRM; Customer participation; Social Media; Fintech; Relationer; Banksektorn; Traditionellt- och Virtuellt Servicelandskap; CRM; Kundmedverkan; Sociala Medier; Fintech;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Vårt syfte är att utreda och analysera relationsskapande i banksektorn, vilket sker både genom fysisk personlig interaktion och via kundmedverkan online. Avsikten är att bidra till kunskap om vad som påverkar skapande och utvecklande av konsumentrelationer med denna utgångspunkt. 1. LÄS MER

  4. 4. Fler vägar kan skapa en relation : En studie som behandlar relationsbyggandet i olika handelskanaler och den integration som mellan dem råder.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Fredrik Laine; Malin Thorstensson; [2016]
    Nyckelord :E-handel; fysisk butik; omnihandel; kundrelationer; e-relationer; servicelandskap;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utforska hur relationsbyggandet präglas av de olika köpkanaler som existerar i dagens virtuella och traditionella handelsmiljö, samt undersöka hur relationen mellan kund och företag påverkas av en integration mellan kanalerna. Vidare vill vi klargöra och analysera huruvida servicelandskapet kan främja förhållandet. LÄS MER

  5. 5. Relationsbyggande i e-handel : Kundrelationer utan det personliga mötet

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Maria Hellquist; [2012]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; Lojalitet; Virtuella servicelandskapet; Varumärke; Social media; E-handel.;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Relationsbyggande i e-handel – kundrelationer utan det personliga mötet Författare: Maria Hellquist Handledare: Leif Rytting Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi, inriktning marknadsföring, 15 hp. Turismekonomprogrammet, Linnéuniversitetet, HT 2012. LÄS MER