Sökning: "Visual Identities"

Visar resultat 16 - 20 av 74 uppsatser innehållade orden Visual Identities.

  1. 16. She-Ra and the Princesses of Power : Exploring Character Development and Queer Representation

    Magister-uppsats,

    Författare :Emelie Conrad; Fanny Malmsten; [2022]
    Nyckelord :character development; visual analysis; queer representation; animated series; narrative theory; character theory; She-Ra and the Princesses of Power; queer theory; visuell analys; queer representation; karaktärsutveckling; narrative theory; character theory;

    Sammanfattning : In this thesis the animated tv series She-Ra and the Princesses of Power and the representation and the character development within it is researched and analyzed.  In television and media, representation has a history of being narrow. LÄS MER

  2. 17. Hållbarhet, färg & form : En grafisk profilguide för visuell kommunikation av hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Sarianna Olsson; Nellie Fredholm; [2022]
    Nyckelord :visual communication; graphic design; brand identity; graphic charter; graphic profile; research through design; concept development; sustainability; visual message; focus group; survey; product packaging; visuell kommunikation; grafisk design; företagsidentitet; grafisk profil; forskning genom design; konceptutveckling; hållbarhet; visuellt meddelande; fokusgrupp; internetenkät; produktförpackning;

    Sammanfattning : Uppmärksamhet på miljön och att uppnå ett mer hållbart sätt att leva har ökat bland allmänheten och företag under flera år. Denna artikel har som ändamål att undersöka hur ett företag kan förmedla sina värderingar om hållbarhet inte bara genom ord och texter utan också genom grafisk design och visuell kommunikation. LÄS MER

  3. 18. Identitet säljer! : - En retorisk studie om hur konkurrerande varumärken framställer sin identitet och konstruerar identiteter i reklam -

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Fredrika Herlitz; Natthawat Phaithong; [2022]
    Nyckelord :Constitutive rhetoric; visual and multimodal rhetoric; brand identity; social identity; postmodernism; social representation; advertisement;

    Sammanfattning : The following study will examine brand identity to seek to understand how competing large companies – Apple and Samsung – successfully communicate their brand identity in similar or different ways in commercial contexts. The purpose is to investigate how brand identity constructs social groups and individuals through rhetorical identification. LÄS MER

  4. 19. Ritual Dissent : A compositional approach to trees, cycles and rituals

    Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för komposition, dirigering och musikteori

    Författare :Elena Perales Andreu; [2022]
    Nyckelord :composing; komponering;

    Sammanfattning : Rituals are part of the communities in which we grow up. They help to shape our identities and determine how we live in society. This generates a collective nexus that allows us to thrive on an individual level, as well as to establish ourselves as social animals. LÄS MER

  5. 20. Känslor, identitet och branding : En analys av vinproducenters Instagramkommunikation

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Frida Abrahamsson; [2022]
    Nyckelord :emotional branding; narrative identity; branding; marketing; strategic communication; visual communication; Instagram; semiotics; wine;

    Sammanfattning : This paper examines how wine brands use emotional branding and narrative identities to connect with customers on Instagram. The research questions were as follows: How do winemakers use emotional branding in their communication on Instagram? How does the narrative that the company tells about itself relate to the customer's identity? To answer this, a semiotic analysis was made where three different wine producers were examined. LÄS MER