Sökning: "Vroom s expectancy theory"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Vroom s expectancy theory.

  1. 1. Motivated to sell : What motivates women in leading sales positions in tech organizations

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Livman; [2022]
    Nyckelord :Work motivation; hygiene-motivator theory; expectancy theory; intrinsic motivation; extrinsic motivation; tech industry; business to business sales; women in sales;

    Sammanfattning : This thesis explores what motivates women in a leadership position, in a sales role and in the technology industry. The field lacks previous research on this specific subject. Using one need-based and one process-based work motivation theory, the study aims to identify and map motivational factors that are regarded by women. LÄS MER

  2. 2. Den spelifierade arbetsplatsen : ett medarbetarperspektiv på motivation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Max Eklund; Elin Harry; [2017]
    Nyckelord :gamification; motivation; workplace; employees; experiences; management; self-determination theory; expectancy theory; staff; working life; well-being; intrinsic motivation; extrinsic motivation; spelifiering; motivation; arbetsplats; anställda; upplevelser; styrning; förväntansteorin; self-determination theory; personal; arbetslivspedagogik; trivsel; inre motivation; yttre motivation;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att bidra med kunskap om hur anställda upplever motivation i samband med användandet av ett spelifieringsprogram. Detta har konkretiserats med hjälp av frågeställningarna ”På vilket sätt påverkar spelifieringen de anställdas motivation?” och ”Vilka konsekvenser upplever anställda att spelifieringen har för deras arbetssituation?” För att behandla frågeställningarna har åtta semistrukturerade intervjuer med anställda genomförts hos ett företag som använder sig av ett spelifieringsprogram. LÄS MER

  3. 3. Motivation factors within non-profit projects : How project leaders can motivate their project group

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Lina Jansson; Majken Sørensen; [2015]
    Nyckelord :Motivation; motivation factors; non-profit; volunteers; projects; Motivation; motivationsfaktorer; ideellt; volontärer; projekt;

    Sammanfattning : Projects as a work model are becoming more and more popular and also within non-profit organizations. The non-profit organization however, cannot offer monetary rewards as compensation for the time people put in when working within non-profit organizations. LÄS MER

  4. 4. Projektledares motivation och metod : Med utgångspunkt från Vrooms förväntansteori

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Elin Johansson; Stephanie Gräns Engblom; [2015]
    Nyckelord :Project; project management; motivation; project method; expectancy theory; Projekt; projektledning; motivation; projektmetod; förväntansteori;

    Sammanfattning : In today’s changing environment, creation of projects by organizations has become more common. The problem is, though, that the knowledge of the subject is still limited which causes many projects to fail. This has made it extra important to have a good project manager whocanlead the project in the right direction. LÄS MER

  5. 5. Go-Getters?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonna Olsson; Selamawit Bede; Anna Jutman; [2011]
    Nyckelord :Generation y; incitament; motivation; karriärväg; Employer branding; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur individer tillhörande generation y tilltalas av och efterfrågar icke monetära incitament samt om och i så fall hur revisionsbolagens incitamentsystem bemöter dessa. För att skapa en bild av hur revisionsbolagens incitamentsystem förhåller sig till de icke monetära incitament som efterfrågas och värderas av generation y intervjuades representanter från revisionsbolag. LÄS MER