Sökning: "alpha sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden alpha sociala medier.

  1. 1. Etik inom influencer marketing ur ett konsumentperspektiv : En kvantitativ studie bland sociala medier-användare i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Carl-Ludwig Grafoson; Nina Törnblom; [2023]
    Nyckelord :etik; sociala medier; influencer marketing; influencers; marknadsföring; konsumentbeteende; följare;

    Sammanfattning : Titel: Etik inom influencer marketing ur ett konsumentperspektiv - En kvantitativ studie  bland sociala medier-användare i Sverige.  Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi  Författare: Carl-Ludwig Grafoson och Nina Törnblom  Handledare: Blanca Astrid Moreno  Datum: 2023 – Juni  Syfte: Studiens syfte är att kartlägga hur vuxna användare av sociala medier i Sverige förhåller sig till olika aspekter av etik inom influencer marketing. LÄS MER

  2. 2. Attityder och handlande kring olika nivåer av AI-baserad marknadsföring : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Simon Stamming; [2022]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Marketing; AI; Mechanical; Thinking; Feeling; Attitudes; Behavior; Personal Information; Privacy Paradox; Artificiell Intelligens; Marknadsföring; AI; Mekanisk; Tänkande; Kännande; Attityder; Handlande; Personlig Information; Integritetsparadoxen;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att förklara hur olika användare upplever de tre nivåerna av AI-genererat innehåll inom marknadsföring i företagsekonomi. Studien syftar även till att se om deras handlande går i linje med deras attityder eller om det finns utrymme för en paradox. LÄS MER

  3. 3. Färgpåverkan i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jamal Abu; Linda Hussein; Benhur Teclesenbet; [2022]
    Nyckelord :Sociala medier; Varumärkespersonlighet; Köpintention; Färger; Köpbeteende; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Färgpåverkan på sociala medier Seminariedatum: 3 juni 2022 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Linda Hussein, Benhur Teclensenbet och Jamal Abu Handledare: Johan Gromark Fem nyckelord: Sociala medier, Varumärkespersonlighet, Köpintention, Färger, Köpbeteende Forskningsfråga: Påverkar användningen av färg på sociala medier konsumenters köpintention? Syfte: Undersöka hur färganvändning på sociala medier inverkar på konsumentbeteende. Metod: Studien tillämpar en kvantitativ forskningsmetod. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier : En undersökande studie om varumärkeskännedom bland konsumenter inom generation X

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Caroline Pivré; Mimmi Roos; [2021]
    Nyckelord :Brand awareness; marketing activities on social media; traditional marketing activities and adaptation to a segment.; Varumärkeskännedom; marknadsföringsaktiviteter på sociala medier; traditionella marknadsföringsaktiviteter och anpassning till ett segment.;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Titel: Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier – En undersökande studie om varumärkeskännedom bland konsumenter inom generation X   Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) inom företagsekonomi   Författare: Caroline Pivré och Mimmi Roos   Handledare: Anna Ljung   Datum: 2021 - januari   Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om marknadsföringsaktiviteter på sociala medier leder till ökad varumärkeskännedom bland konsumenter som tillhör generation X.    Metod: En kvantitativ metod med en deduktiv ansats tillämpades. LÄS MER

  5. 5. Tools and Methods for Analysis of Stock Market Manipulation using Social Media : A Longitudinal Characterization of Time Series Dynamics

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Carl Terve; Mattias Erlingsson; [2021]
    Nyckelord :Social media; Reddit; Twitter; Seeking Alpha; Citron Research; Morningstar; ICT; clustering; stock market; manipulation; stocks; stock; short; trading; smoothening; computer science; information technology; data collection; API;

    Sammanfattning : Social media has proven to affect the dynamics of the stock market directly. The potential influence of social media makes it an excellent tool for stock market manipulation, especially in the era of online misinformation. Therefore, the work in this thesis aims to provide a better understanding of company discussion on social media. LÄS MER