Sökning: "att göra bra annonser"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden att göra bra annonser.

  1. 1. Strategier för användandet av sociala medier som kan påverka den enskilda fastighetsmäklarens försäljningsresultat

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Hannah Olsson; Jenny Paulsson; [2023]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; Sociala medier; Strategier; Engagemang; Prispåverkan; Försäljningstid; Instagram;

    Sammanfattning : I denna studie sker en undersökning kring betydelsen av fastighetsmäklarens eget engagemang vid digital marknadsföring och användningen av sociala medier. Detta för att få fram vilka strategier som kan användas för att ett försäljningsobjekt marknadsförs på det mest lämpliga sättet för att öka möjligheterna att uppnå högre slutpris och kortare försäljningstid. LÄS MER

  2. 2. RIKTAD REKLAM – JA TACK - En kvalitativ intervjustudie om hur Generation Z använder reklam på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emmy Björkman; Emmy Simpson; [2022-02-10]
    Nyckelord :Sociala medier; Instagram; reklam; Generation Z; riktad marknadsföring; personaliserade annonser; influencer marketing; digital natives; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka och få en ökad förståelse för Generation Z’s användande av reklam på Instagram Teori: Uses and Gratifications Metod: Kvalitativ respondentintervju Material: Samtalsintervjuer med åtta respondenter mellan 18 till 25 år Resultat: Resultatet visar att respondenterna överlag upplever reklamen på Instagram som något positivt. De använder reklamen genom att klicka vidare på annonser, samt spara och skicka vidare dem, främst för att göra så bra och genomtänkta köp som möjligt, bli inspirerade av produkter och se nyheter. LÄS MER

  3. 3. ”Jag kanske är för mainstream” - Googlegenerationens syn på Filmfestivalen

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sara Asolfsson; Maria Börgeson; [2010-02-25]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel ”Jag kanske är för mainstream” - Googlegenerationens syn på Filmfestivalen Författare Sara Adolfsson och Maria Börgeson Kurs Examenskurs i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik och masskommunikation, Göteborgs universitet Termin Höstterminen 2009 Handledare Marie Grusell Syfte Studiens syfte är att beskriva och förklara ickebesökarnas image av Filmfestivalen. Metod Kvalitativ metod, fokusgrupper Material Fyra fokusgrupper med studenter i åldrarna 20-30 år som inte besökt Göteborgs Internationella Filmfestival. LÄS MER

  4. 4. Advertorials; an effective or destructive marketing practice? : The effect of advertorial deception on irritation, credibility, and attitude, both for the advertiser and the advertising medium

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Jimmy Bergqvist; Jens Ingelstedt; [2010]
    Nyckelord :Advertorials; deceptive marketing; brand credibility; advertising avoidance; likeliness to return to site; brand attitude; on-line adver-tising; news advertising; Annonser; vilseledande marknadsföring; varumärkestrovärdighet; reklamundvikande; sannolikhet att återvända till webbsida; varumärkesattityd; online-reklam; reklam i nyheter;

    Sammanfattning : The thesis explores advertorials, advertising made to look like editorial content, from a consumer behaviour perspective. Introduction                 Consumers are exposed to a staggering amount of advertisements each day. This so-called advertising clutter makes it difficult for marketers to reach the consumer. LÄS MER

  5. 5. Chefsrekrytering : Hur fungerar det?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Johanna Andersson; Terese Thyberg; [2007]
    Nyckelord :rekrytering; chefsrekrytering; intern; extern; felrekrytering; rekryteringsföretag; rekryteringskonsult; rekryteringsprocess;

    Sammanfattning : Recruitment can include everything from hiring a stand-in for the summer to finding an executive for a big company. When hiring an executive is it important for the company that the right person gets the right job. There is little information in Swedish literature that explains how executive recruitment separates from ordinary recruitment. LÄS MER