Sökning: "attityd mdh"

Visar resultat 1 - 5 av 165 uppsatser innehållade orden attityd mdh.

  1. 1. Lärares attityd till matematik : En kvantitativ studie om sambandet mellan lärares attityd gentemot matematik och deras val av undervisningspraktiker

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Carolina Dahlén; Sofie Nellmer; [2024]
    Nyckelord :matematik; attityder; F-3 lärare; TMA; undervisningspraktiker;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att fördjupa kunskapen om F-3 lärares attityd till matematik har ett samband med deras val av undervisningspraktiker. Studien genomfördes via en kvantitativ enkätundersökning med påståenden kopplade till det teoretiska ramverket TMA. LÄS MER

  2. 2. Främjande av hållbar konsumtion inom den lokala klädbranschen i Eskilstuna : En kvantitativ studie om hur konsumenters attityder och köpvanor inom hållbar konsumtion påverkas av kännedom och engagemang i projektet "Handla Hållbart för Eskilstuna"

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Tilda Ekhamre; Elin Löfgren; Julia Vång; [2024]
    Nyckelord :Teorin om planerat beteende; köpintention; hållbarhet; miljöoro; attityder; cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka och förstå konsumenternas attityder till hållbar konsumtion, samt att identifiera de faktorer som påverkar deras köpintention vid hållbar klädkonsumtion. Vidare strävar studien efter att belysa hur kännedom om och engagemang i projektet "Handla Hållbart för Eskilstuna" påverkar respondenternas lokala och hållbara konsumtionsbeteende. LÄS MER

  3. 3. Influencer marketing inom hudvårdsbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters attityd och köpintention

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mikaela Isacson; Danayit Yibrah; [2024]
    Nyckelord :Social media; Influencer marketing; Attitude; Purchase intention; Interaction; Trust.; Sociala medier; Influencer marketing; Attityd; Köpintention; Interaktion; Förtroende.;

    Sammanfattning : Datum:   2024-01-04 Nivå:    Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Akademi:   Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens  Universitet.  Författare:   Danayit Yibrah   &   Mikaela Isacson                     (00/12/10)                 (99/02/26) Titel:    Influencer marketing inom hudvårdsbranschen Handledare:   Pejvak Oghazi Nyckelord:   Sociala medier, Influencer marketing, Attityd, Köpintention,  Interaktion, Förtroende. LÄS MER

  4. 4. Modekonsumtionens framtid : En kvantitativ studie om Generation Z och Millennials hållbara köpintentioner online

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sofie Täuber; Erik Nilsson; Juan Perona; [2023]
    Nyckelord :Theory of Planned Behaviour; Millennials; Generation Z; konsumentbeteende; hållbart mode;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka på vilket sätt miljömedvetenhet och socialt värde påverkar Generation Z och Millennials attityd mot hållbart mode och hur det återspeglas i köpintentionen när de handlar mode online. Vidare är avsikten att undersöka skillnader och likheter mellan dessa generationskohorter i denna inom kontext. LÄS MER

  5. 5. Universitetsstudenters hemberedskap : relaterat till personlighetsdimensioner, demografiska variabler och attityd till egen hemberedskap

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Joakim Reutlert; Daniel Karlberg; [2023]
    Nyckelord :home preparedness; stockpiling; personality traits; five-factor model of personality; social crisis management; hemberedskap; lagring; personlighetsegenskaper; femfaktormodellen; samhällelig krishantering;

    Sammanfattning : Världen har i nuläget ett sämre säkerhetsläge än på länge, där Sverige kan behöva förbereda sig för en eventuell samhällskris. Hemberedskap är därmed ett begrepp som blir alltmer relevant i vardagen. LÄS MER