Sökning: "basic secondary school in Sweden"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden basic secondary school in Sweden.

  1. 1. “Inte lika viktigt att lära ut om judendomens syn på sexualitet” : En kvalitativ studie av hur högstadielärare i religionskunskap förhåller sig till Lgr22:s nya inkludering av sexualitet, samtycke och relationer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Kajsa Jiborn; [2023]
    Nyckelord :Läroplan 2022 Lgr22 ; Högstadielärare; Elever; Sexualitet; Samtycke; Relationer; Skola;

    Sammanfattning : In light of the new school curriculum, Lgr22. The Swedish school wants to include sexuality, consent and relationships in religious education in order to create an understanding of other cultures and religions among the students. LÄS MER

  2. 2. Ett meningsfullt klassrum ur ett lärarperspektiv : Relationell pedagogik i historieundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Marin Drmac; [2023]
    Nyckelord :History teaching; history awareness; relational pedagogy; collaboration; participation; cooperative learning; teacher s perspective; Historia undervisning; historiemedvetande; relationell pedagogik; samarbete; delaktighet; kooperativt lärande; lärarperspektiv;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate teachers' experiences of developing cooperation and participation with students in history teaching in order to strengthen students' learning. The goal is particularly interested in understanding what collaboration and participation are in history teaching according to teachers'experiences and which methods are used to achieve this. LÄS MER

  3. 3. ¡Bienvenides! La percepción y la actitud del alumnado sueco con respecto al lenguaje inclusivo en el mundo hispanohablante : Un estudio cuantitativo del alumnado sueco en las clases de ELE.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Nora Sjöstedt; [2022]
    Nyckelord :Inclusive language; generic masculine; SSL; perception; attitude; variables.; Lenguaje inclusivo; masculino genérico; ELE; percepción; actitud; variables.;

    Sammanfattning : El propósito de esta investigación es descubrir lo que piensa el alumnado sueco en las clases de ELE (Español como Lengua Extranjera) sobre el lenguaje inclusivo en el mundo hispanohablante. El interés aquí se encuentra en descubrir las percepciones y las actitudes hacia el lenguaje inclusivo en esta área. LÄS MER

  4. 4. Vad är källkritik enligt moderna läromedel? : En innehållsanalys av läromedel till kursen samhällskunskap 1b

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Adil Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Källkritik; läromedel; samhällskunskap; source criticism; information evaluation; critical literacy; textbooks; civics education; social studies;

    Sammanfattning : This project degree essay aims to analyze the ways textbooks made for the Swedish upper secondary school course samhällskunskap 1b [Social studies, 1b] describe the Swedish concept of källkritik [source criticism and information evaluation]. The essay uses theories formulated by prominent Swedish authors on the subject – as well as the National Agency for Education’s (Skolverket) guidelines – to perform a content analysis on textbooks produced by the biggest teaching material producers in Sweden. LÄS MER

  5. 5. NATURVETENSKAPENS KARAKTÄR OCH EPISTEMOLOGISK LEGITIMERING - Möjligheter till undervisning utifrån styrdokument och läroböcker

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Johan Espenberg; [2021-09-15]
    Nyckelord :upper secondary school; nature of science; justification of knowledge; textbook; curriculum; content analysis;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this master thesis is to examine the occurrence of nature of science (NOS), and the justification of scientific knowledge, in school science textbooks and curriculum documents for upper secondary school (year 10 – 12) in Sweden. There are a lot of research about science textbooks and NOS which tells us that the coverage and quality of NOS-content often are poor. LÄS MER