Sökning: "begagnade varor"

Visar resultat 6 - 10 av 23 uppsatser innehållade orden begagnade varor.

  1. 6. Onlineprylar : Ett egenutvecklat annonseringsgränssnitt med användare i fokus

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Dany Danial; [2021]
    Nyckelord :Industrial Design; User-centered design; User experience; Usability; User interface; Interface; CDIO; Design process; Teknisk Design; Användarcentrerad design; Användarupplevelse; Användbarhet; Användargränssnitt; Gränssnitt; CDIO; Designprocess;

    Sammanfattning : When it comes to selling both new and used goods and services, it is quite common for people touse various online sales platforms. For those people who have a stressful everyday life with jobs,errands and responsibilities in the home, an advertising interface that is quick and easy to use isneeded. LÄS MER

  2. 7. En studie om navigerbarhetens påverkan på användbarhet och användares tilltro till e-handel för begagnad kurslitteratur

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jesper Alm; Johan Chou Chen; Sparel Danho; Axel Ekblom; Jacob Karlén; Emilia Renström; Oskar Solvang Stoltz; Mikaela Tegström; [2021]
    Nyckelord :navigerbarhet; användbarhet; tilltro; e-handel;

    Sammanfattning : The rise of e-commerce in combination with an increased interest in second-hand products have resulted in multiple marketplaces where buyers and sellers can meet. One area where marketplaces of this kind is used is course litterature, where students often buy and sell used books. LÄS MER

  3. 8. Sustainability Integration in Peer to Peer Marketplace Platforms : A Study of Customer Perception and Loyalty

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Clara Lorenius Andrén; Isabella Rambert; [2020]
    Nyckelord :Circular Economy; Customer Loyalty; Customer Satisfaction; Green Marketing; Environmental Attitude; Environmental Engagement; Online Marketplaces; Peer to Peer Marketplace Platforms; Pre-owned Items; Sustainability Communication; Cirkulär Ekonomi; Kundlojalitet; Kundnöjdhet; Grön Marknadsföring; Miljöattityd; Miljöengagemang; Webbaserade Handelsplatser; Peer to Peer Marknadsplattformar; Begagnade Varor; Hållbarhetskommunikation;

    Sammanfattning : Increasing attention to sustainability and environmental concerns implies changes in consumer preferences, whereof companies need to provide offerings characterized with a focus on sustainability laden concepts such as the Circular Economy (CE), aligning with these changes. How to communicate sustainability has therefore become a focus of attention when formulating marketing strategies. LÄS MER

  4. 9. Visual Merchandising : Har visual merchandising en betydande roll inom second hand?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linus Pettersson; Emma Johansson; Fredrica Enström; [2020]
    Nyckelord :Second hand; Visual merchandising; Sustainability; Second hand; Visual merchandising; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Second hand-handeln i Sverige växer allt mer och antalet aktörer inom marknaden ökar. Konsumenter sätter allt större krav på hur företag framställer sina produkter och designar sina butiker. Konventionell handel skiljer sig åt från second hand-handeln då strategier inom visual merchandising följs mer noggrant. LÄS MER

  5. 10. Att skapa lojalitet hos de som skänker till secondhand : En kvalitativ studie av hur secondhandorganisationer arbetar för att få lojala gåvogivare

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Philip Gillgard; [2020]
    Nyckelord :secondhand; ideell organisation; välgörenhetsorganisation; icke vinstdrivande organisation; gåvogivare; nöjdhet; engagemang; förtroende; lojalitet; kundlojalitet; givarlojalitet;

    Sammanfattning : Lojala kunder är eftertraktade för företag, genom deras återkommande köp och positiva attityd till varumärket. Icke vinstdrivande secondhandorganisationer bygger sin verksamhet på att personer skänker gåvor (gåvogivare), varför det är attraktivt att de är lojala (givarlojalitet). LÄS MER