Sökning: "behaviour and attitude"
Visar resultat 1 - 5 av 500 uppsatser innehållade orden behaviour and attitude.
1. Accommodation och affektiv polarisering på elitnivå - En teoriprövande och teoriutvecklande studie av vänsterorienterade mainstreampartiers relation till invandringskritiska nischpartier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Is it possible for a left-wing mainstream party to use the strategy Accommodation against an anti immigrant niche party, at the same time as its leaders experiences Affective Polarizing against the same party? A coexistence might seem incompatible, since Accommodation describes how a party decreases the policy differences to another party, while Affective Polarization on elite level captures the negative emotional attitude and distance to another party. Drawing on Meguids theory of Accommodation, and previous research on Affective Polarization on elite level, I examine the possibility of coexistence of the two phenomena in a qualitative and theory-developing case study of the Swedish Social Democratic party’s (Socialdemokraterna) relation to the Sweden Democrats (Sverigedemokraterna) 2010-2022. LÄS MER
2. Främjande av hållbar konsumtion inom den lokala klädbranschen i Eskilstuna : En kvantitativ studie om hur konsumenters attityder och köpvanor inom hållbar konsumtion påverkas av kännedom och engagemang i projektet "Handla Hållbart för Eskilstuna"
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Studien syftar till att undersöka och förstå konsumenternas attityder till hållbar konsumtion, samt att identifiera de faktorer som påverkar deras köpintention vid hållbar klädkonsumtion. Vidare strävar studien efter att belysa hur kännedom om och engagemang i projektet "Handla Hållbart för Eskilstuna" påverkar respondenternas lokala och hållbara konsumtionsbeteende. LÄS MER
3. Food waste handling behaviour and their predictors
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Around one-third of the total food provided for human consumption goes to waste every year. Previous literature shows that throughout the entire production-consumption chain, the final household stage generates the largest proportion of food waste compared to all the other stages. LÄS MER
4. Why do people use public Wi-Fi? : An investigation of risk-taking behaviour and factors lead to decisions
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : The usage of public Wi-Fi and hotspots has witnessed a substantial increase in recent times, providing convenient connectivity in various public areas. Public wireless networks are now widely accessible, especially in smart cities. However, utilising public Wi-Fi exposes individuals to potential threats to their privacy and security. LÄS MER
5. #TikTokmademebuyit : En kvalitativ studie om hur reklam på TikTok påverkar användarnas attityder, konsumentbeteende och varumärkeskännedom.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : The following bachelor thesis aims to investigate how advertising on the social media application TikTok affects attitudes, consumer behaviour and brand awareness among their users aged 18-23 in Sweden. The ambition of the study is to contribute with research on how advertising is being recieved by TikTok's users, regarding attitudes and consumer behaviour, and establishing whether it is a successful marketing method to generate brand awareness. LÄS MER