Sökning: "big data and consumer behaviour"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden big data and consumer behaviour.
1. Reverse Logistics in the Setting of Industry 4.0: A Sustainability Perspective
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Circularity and sustainability, these are terms that are discussed in many different ways in current research due to the climate crisis. To face the challenges of the climate crisis and new consumer behaviour, the still emerging concept of Industry 4.0 is considered in different ways. LÄS MER
2. Vilken är TikToks roll i ökad konsumtion av fast fashion?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to investigate which role TikTok plays in the increased consumption of fast fashion. The study also aims to investigate TikTok’s role in the creation of new fashion trends. TikTok is one of the leading social media platforms for today’s young adults. LÄS MER
3. Förändrade konsumentbeteenden till följd av coronapandemin : En kvantitativ studie ur ett konsumentperspektiv baserad på dagligvaruhandeln
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : I slutet av 2019 upptäcktes ett nytt och okänt virus i staden Wuhan i Kina. Det visade sig vara mycket smittsamt och i början av 2020 hade tusentals människor runt om i världen drabbats av viruset. Utbrottet av coronapandemin har inneburit och innebär än idag stora förändringar för både individer och företag. LÄS MER
4. Strategier för konkurrenskraft i ett digitalt ekosystem : En jämförelse mellan teori, praktik och konsumentupplevelse av maximerat kundintresse
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : In today's society we have come to depend on digital media to carry out several daily tasks in order to achieve a fluent lifestyle. But with all of these handy features at our reach, entertainment has emerged permanently accessible for most individuals and as a result people in general spend more time in front of digital screens. LÄS MER
5. Data Protection Considerations in EU Competition Law - A Natural Evolution or Disruptive Development?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : It goes without saying that the world that we live in is becoming increasingly digitised. People communicate on Facebook, order products on Amazon, and use Google Search to find everything the Internet has to offer. A common denominator of these services is that they are all offered for free. LÄS MER