Sökning: "big data and consumer behaviour"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden big data and consumer behaviour.

  1. 1. Reverse Logistics in the Setting of Industry 4.0: A Sustainability Perspective

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Nils Linden; Sophie Persson; Dhannya Rejoice Maliackal; [2023]
    Nyckelord :Industry 4.0; Reverse Logistics; Sustainability; Sustainability Measurements; Manufacturing Companies;

    Sammanfattning : Circularity and sustainability, these are terms that are discussed in many different ways in current research due to the climate crisis. To face the challenges of the climate crisis and new consumer behaviour, the still emerging concept of Industry 4.0 is considered in different ways. LÄS MER

  2. 2. Vilken är TikToks roll i ökad konsumtion av fast fashion?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Ohlsson; Rosa Delgadillo Ryberg; [2022]
    Nyckelord :TikTok; social media; trends: eWOM; influencer; the buying process; fast fashion; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate which role TikTok plays in the increased consumption of fast fashion. The study also aims to investigate TikTok’s role in the creation of new fashion trends. TikTok is one of the leading social media platforms for today’s young adults. LÄS MER

  3. 3. Förändrade konsumentbeteenden till följd av coronapandemin : En kvantitativ studie ur ett konsumentperspektiv baserad på dagligvaruhandeln

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Julia Haglund; Felicia Lavesson; [2021]
    Nyckelord :Corona pandemic; grocery trade; choice of grocery chain; e-commerce; consumer behaviour; younger generation; older generation; Coronapandemi; dagligvaruhandel; val av dagligvarukedja; e-handel; konsumentbeteende; yngre generationen; äldre generationen;

    Sammanfattning : I slutet av 2019 upptäcktes ett nytt och okänt virus i staden Wuhan i Kina. Det visade sig vara mycket smittsamt och i början av 2020 hade tusentals människor runt om i världen drabbats av viruset. Utbrottet av coronapandemin har inneburit och innebär än idag stora förändringar för både individer och företag. LÄS MER

  4. 4. Strategier för konkurrenskraft i ett digitalt ekosystem : En jämförelse mellan teori, praktik och konsumentupplevelse av maximerat kundintresse

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Micke Westman; Robin Dimitrievski; Jimmy Jonsson; [2021]
    Nyckelord :Maximerat kundintresse; ux; algoritmer; digital mediekonsumtion; hjärnans belöningssystem;

    Sammanfattning : In today's society we have come to depend on digital media to carry out several daily tasks in order to achieve a fluent lifestyle. But with all of these handy features at our reach, entertainment has emerged permanently accessible for most individuals and as a result people in general spend more time in front of digital screens. LÄS MER

  5. 5. Data Protection Considerations in EU Competition Law - A Natural Evolution or Disruptive Development?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Adam Alfredsson; [2020]
    Nyckelord :Data; Personal data; Big data; Data Protection; Privacy; EU; Competition law; EU competition law; GDPR; Abuse of a dominant position; Article 102 TFEU; Bundeskartellamt; Facebook; WhatsApp; Digital era; Platforms; Networks; Law and Political Science;

    Sammanfattning : It goes without saying that the world that we live in is becoming increasingly digitised. People communicate on Facebook, order products on Amazon, and use Google Search to find everything the Internet has to offer. A common denominator of these services is that they are all offered for free. LÄS MER