Sökning: "bourdieu marknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden bourdieu marknadsföring.

  1. 6. "Det känns som att det är där vi måste vara, annars blir vi irrelevanta" : En kvalitativ studie av publikutveckling inom värmländsk scenkonst

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Lovisa Lagneryd; Julius Thornqvist; [2018]
    Nyckelord :audience development; cultural politics; performing arts; PR; Värmland; publikutveckling; kulturpolitik; scenkonst; PR; Värmland;

    Sammanfattning : Sammanfattning Publikutveckling är ett paraplybegrepp inom den offentliga kultursektorn som blivit alltmer uppmärksammat de senaste åren. Det märks inte minst genom Kreativa Europas studie Audience Development – How to place audiences at the centre of cultural organisations, som presenterades 2017. LÄS MER

  2. 7. Vinnarskolor & Förlorarskolor : En kritisk stuide av vithet i skolorganisationer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Do Willy; Nechma Yasmine; [2015]
    Nyckelord :School Market; Segregation; Winning Schools; Losing Schools; Postcolonialism; Bourdieu; Intersectionality; Organization Theory; Skolmarknad; Segregation; Vinnarskolor; Förlorarskolor; Postkolonialism; Bourdieu; Intersektionalitet; Organisationsteori;

    Sammanfattning : Uppsatsen tar ett avstamp i studier av den svenska skolmarknaden. Med företagen som ideal förmås skolorna att med uppgifterna som producenter konkurrera om elever som tar rollen som kunder. Marknadsföringen och synligheten i media blir en förutsättning för överlevnad på denna marknad. LÄS MER

  3. 8. "Jag tycker det är en snäll typ av marknadsföring" : - En kritisk diskursanalys om content marketing i podcasts.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Agnes Ådell; Carina Bygdemark; [2015]
    Nyckelord :Content marketing; Podcast; Norman Fairclough; Critical discourse analysis; Interdiscursivity; Pierre Bourdieu; Henry Jenkins; Convergens; Word of mouth;

    Sammanfattning : The aim of this study was to investigate in what way content marketing can be understood through podcasts as an alternative marketing tool. The material which the study was based on is Ölpodden, a podcast initiated by Carlsberg Sweden. LÄS MER

  4. 9. Att marknadsföra digitala läromedel : en analys av digitaliseringens påverkan på läromedelsmarknaden och dess innebörder för förlagens marknadsföringsprocess

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Sanna Lundberg; [2014]
    Nyckelord :läromedel; Jenkins; digitalisering; konvergenskultur; marknadsföring; publishing studies; bokmarknad; läromedelsförlag; Bourdieu; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har påverkat förlagsbranschen på ett flertal sätt. I Sverige är detta tydligast bland läromedelsförlagen, där alla i dag erbjuder digitala produkter. Digitaliseringen har påverkat såväl branschen i stort som det inre arbetet på förlagen. LÄS MER

  5. 10. Symfonisk marknadsföring - Om marknadsföring av symfoniorkestrar exemplifierat av Malmö Symfoniorkester och Helsingborgs Symfoniorkester

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för kulturadministration

    Författare :Julia Marianne Immonen; [2012]
    Nyckelord :Malmö symphony orchestra; 4 P:n. Symphony orchestras; Bourdieu; konstmusik; marknadsföring; Helsingborg symfoniorkester; symfoniorkestrar; Malmö symfoniorkester; Helsingborg symphony orchestra; marketing; classical music; 4Ps; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This paper is about how symphony orchestras relate to marketing principles such as the Four Ps and other similar theories adapted to better suit the need of the Arts. Arts institutions like symphony orchestras are traditionally not-for-profit organizations, but with state subsidies not growing in size with the growth of costs for symphony orchestras, they must find other ways to fund their organization. LÄS MER