Sökning: "bra brand organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden bra brand organisation.

  1. 1. Optimisation of warehouse for second-hand items using Machine Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Simon Osnes; [2023]
    Nyckelord :Second-hand; Machine Learning; Data Analysis; Feature Selection; Clustering; K-Means; Second-hand; Maskininlärning; Dataanalys; Urval av Attributer; Klustring; K-Means;

    Sammanfattning : Warehouse management and organisation often use the popularity of items to assign placements in the warehouse and predict sales. However, when dealing with only unique second-hand items another solution is needed. LÄS MER

  2. 2. Att som event överleva en pandemi och komma igen : Vad kan svenska arrangörer av kulturevenemang lära sig av COVID-19-pandemin?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Sam Anlér; [2023]
    Nyckelord :Evenemang; Event; Arrangemang; Covid-19; Covid; Pandemi; Pandemin; Projektledning; Kultur; Motivation; Engagemang; Kris; Krishantering; Evenemangsindustrin; Eventbranschen; Eventindustrin; Volontär; Funktionär; NärCon; Stream; Live Stream; Cosplay; Konvent; Varumärke; Marknadsföring; Finans; Finanser; Framtidsplanering;

    Sammanfattning : Evenemangen i Sverige drabbades finansiellt, varumärkesmässigt och motivationsmässigt negativt av pandemin. Främst var det på grund av de regleringar som behövde göras för att skydda folkhälsan men mycket berodde också på de osäkerheter och den avsaknad av information som fanns kring viruset. LÄS MER

  3. 3. FNs barnkonvention - en trojansk häst : En kvalitativ textanalys på hur FNs kriskommunikation speglar deras värderingar.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Sofia Marcusson; Madeleine Pettersson-Lumbreras; [2022]
    Nyckelord :FN; krishantering; kriskommunikation; CSR; IRT; Schwartz värdeskala; organisation; stakeholders; katolska kyrkan; FIFA; Santer kommissionen; konventioner;

    Sammanfattning : The purpose of this paper was to examine, through a crisis communication approach, how the UN intergovernmental organization acts during a crisis and whether their strategies are in symbiosis with their core values and conventions. As the majority of crisis communication research is based on governmental or commercial organizations, there is a lack of knowledge in how intergovernmental organizations behave during a crisis. LÄS MER

  4. 4. Tack & hej! Eller…? : En kvalitativ studie om innebörden av en outboarding-process ur ett arbetsgivar- och arbetstagarperspektiv. 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Erik Hedman; Pernilla Åberg; [2020]
    Nyckelord :Outboarding-process; värdeskapande; boomeranganställning; bra avslut; rykte; kunskapsöverföring; employer branding; arbetstagarperspektiv; arbetsgivarperspektiv; arbetsgivarvarumärket.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Tack & hej! Eller…? En kvalitativ studie om innebörden av en outboarding-process ur ett arbetsgivar- och arbetstagarperspektiv.  Författare: Pernilla Åberg & Erik Hedman Institution: Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet Kalmar. LÄS MER

  5. 5. Should I stay, or should I go? : En kvalitativ intervjustudie om vad sjuksköterskestudenter finner attraktivt hos arbetsgivare, vad som skulle få dem att stanna i Norrbotten, och hur deras syn på attraktivitet skiljer sig från arbetsgivares arbete med employer branding.

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Andrea Kauppi; [2019]
    Nyckelord :employer branding; attractiveness; nursing students; organizations; Norrbotten; employer branding; attraktivitet; sjuksköterskestudenter; arbetsgivare; Norrbotten;

    Sammanfattning : Today, every organization is struggling to attract, recruit and retain staff. This is because it has become a” war of talent”, since it is difficult to recruit candidates with excellence. This means that it is important for employees to work with their brand to succeed. LÄS MER