Sökning: "butikskoncept"

Visar resultat 6 - 10 av 26 uppsatser innehållade ordet butikskoncept.

  1. 6. Barnens kläder och barnens kön : Könsneutral exponering som problem i butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linnea Borg; Melina Gotstig; Hanna Sköld; [2017]
    Nyckelord :visual merchandising; gender neutral; girl-and boy clothes; parent’s shopping behavior; gender norms; butikskommunikation; könsneutralitet; flickkläder; pojkkläder; föräldrars shoppingvanor; könsnormer;

    Sammanfattning : Physical stores are facing challenges in the retail market when more customers choose to shop online. As to the competition, it has become more important to stand out, especially through visual merchandising which implicate the stores visual communication towards the customers. LÄS MER

  2. 7. Affärsstrategiska beslut när en jätte kommer till stan : Ett valexperiment när IKEA etablerar sig

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Thomas Nordvall; Simon Vilhelmsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konkurrensen inom detaljhandeln har ökat kraftigt till följd av ett ökat antal aktörer med allt större butikskoncept. Denna utveckling och konkurrenssituation har inneburit större utmaning för de mindre detaljhandelsföretagen på grund av deras begränsade ekonomiska och personella resurser. LÄS MER

  3. 8. En studie kring cross-shopping, lojalitet och värdeskapande : Examensarbete

    L3-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Julia Kaspersson; Isabella Olsson; [2016]
    Nyckelord :Lojalitet; cross-shopping; värdeskapande;

    Sammanfattning : Vi har gjort en kvalitativ uppsats för att undersöka vilka drivkrafter och värden som påverkar konsumenters beteende avseende cross-shopping inom livsmedelshandeln. Vår avsikt var att få insikt i hur företag kan möta konsumenters preferenser för att påverka deras lojalitet. LÄS MER

  4. 9. Starkt butikskoncept : ur unga kunders perspektiv

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ELIN BJÄRKEBLAD GYLLSTAD; OLIWIA FRIDLUND; [2014]
    Nyckelord :kundupplevelse; sinnespåverkan; visual merchandising; Produktutvecklande varumärkesleverantör; butikskedja; butikskoncept; kundbeteende;

    Sammanfattning : I dagens samhälle kretsar shopping inte bara kring själva produkterna som säljs, utan även om hur butiksmiljön är uppbyggd. Den visuella miljön och hur produkter presenteras har stor påverkan på kunders beteende och inköp. Ljus, ljud och färger påverkar våra sinnen både positivt och negativt, vilket butiker utnyttjar på olika sätt. LÄS MER

  5. 10. I nischade livsmedelsbutiker blandas salami och upplevelser. En fallstudie på M.A.T. i Helsingborg

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sophia Mattisson; Matilda Wennström; [2014]
    Nyckelord :Upplevelser; estetik; utbildning; värdeskapande; nischad livsmedelsbutik; dagligvaruhandeln; livsmedelsbutik; atmosfär; teatermetaforen.; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: I nischade livsmedelsbutiker blandas salami och upplevelser. En fallstudie på M.A.T. LÄS MER