Sökning: "case konsument"
Visar resultat 16 - 20 av 113 uppsatser innehållade orden case konsument.
16. Politics of scale in urban food governance - A case study of Malmö, Sweden
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : With the rescaling of environmental issues through international city networks, cities are increasingly viewed as key sites where innovative solutions are formed. The issues concerning food, which predominantly has been viewed as rural and national issues, have also found its way onto the urban agenda. LÄS MER
17. Personaliserade erbjudanden inom marknadsföring : En kvalitativ studie angående konsumenternas upplevda respons av personaliserade erbjudanden från företag med avseende på förtroende, kontroll och transparens
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Nyligen har forskning inom marknadsföring fokuserat på konsumenternas köpbeteende och köpmönster, vilket har haft stor inverkan genom digitaliseringen i samhället och runt om i världen. Allt fler vetenskapliga studier forskar om konsumenternas personliga integritet och hur den kan påverkas av personliga erbjudanden från företag, till exempel genom marknadsföringsmetoden 'Retargeting'. LÄS MER
18. Orsaker till livsmedelsförluster och livsmedelsavfall längs med värdekedjor av nötkött och potatis : Ett samverkande angreppssätt för att förebygga dess uppkomst
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Ungefär en tredjedel av all mat som produceras runt om i världen går förlorad eller slängs, vilket resulterar i negativ påverkan på klimat och miljö, ekonomiska förluster samt bortfall av mat som annars kunnat tillgodose människor med mat. Att förebygga matsvinn har således flera positiva synergieffekter, men det behövs mer kunskap om orsaker till varför det uppstår samt ett fortsatt arbete för att företag, myndigheter och organisationer gemensamt ska kunna arbeta med svinnproblematiken. LÄS MER
19. How to be Perceived as a Sustainable Brand : Success Factors for Signaling Sustainability while Avoiding Greenwashing
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Being perceived as a sustainable brand by customers is becoming increasingly more important for companies. This has resulted in that more companies are communicating what actions they take to be more sustainable. Companies also utilize symbol and labels to signal suitability on products and services. LÄS MER
20. AWARENESS OF PLASTIC RECYCLING OF GAMINGE-WASTE FROM A CONSUMER PERSPECTIVE : A CASE STUDY OF GAMING GEAR USAGE IN SWEDEN, WITH A LIFE CYCLE ANALYSIS
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Climate change is a rising concern worldwide. One of United Nations’ (UN) 17 sustainable development goals is Goal 12: Responsible consumption and production which states that developed countries take the lead on showing the path for substantially reducing waste generation through prevention, reduction, recycling, and reuse (UN, 2015). LÄS MER