Sökning: "case konsument"
Visar resultat 21 - 25 av 113 uppsatser innehållade orden case konsument.
21. Avtalsstruktur och risk vid köp av nyproducerade bostadsrätter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : The housing market in Sweden has had a positive trend since the 1990s. In recent years, the market for newly produced condominiums has changed due to credit restrictions enforced by new legislation. LÄS MER
22. Skäl att fundera på oskälighet - En studie om avtalsvillkorsdirektivets genomslag i svensk rätt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Denna uppsats undersöker hur avtalsvillkorsdirektivet påverkar bedömningen av oskäliga avtalsvillkor i avtal mellan konsument och näringsidkare i svensk rätt. Direktivet består av artiklar som anger vad som ska utgöra ett oskäligt avtalsvillkor samt de konsekvenser som följer av ett sådant avtalsvillkor. LÄS MER
23. Omställning till hållbara livsmedelssystem : Kommersiell stadsodling i Stockholm
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Naturresurser och hållbar utvecklingSammanfattning : De storskaliga globala livsmedelssystemen står inför ett antal utmaningar inom hållbar utveckling. Livsmedelssystemens nuvarande utformning resulterar i hållbarhetsproblem som förlust av biologisk mångfald och utarmning av jordar, långa livsmedelskedjor och stora avstånd mellan konsument och producent. LÄS MER
24. Hur påverkar kundens första val i butiken kundkorgens sammansättning?
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Att förstå en konsument och vad som driver den har varit många forskares mål att svara på. Komplexiteten i de mänskliga processerna och konsumentens ständigt utvecklande normer och vanor är även något som försvårar processen att kunna förstå köpmönster och beteenden. LÄS MER
25. Market Communication Strategy : A case study of IKEA
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Nowadays, having a communication strategy is essential. Companies are offering the same product and it’s really difficult for them to differentiate. What can really make the difference is the message that they send to the consumers and the media they utilize; so how they implement their market communication strategy. LÄS MER