Sökning: "csr service sector"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden csr service sector.

  1. 1. Impact of Communication of CSR Initiatives on Employee Commitment in Professional Service Firms: A Case Study of the Big Four in Sweden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Kekkonen; Johanna Koch; Nadia Staude; [2022]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; employee commitment; affective organizational commitment; CSR communication; professional service industry; employee engagement; employee motivation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Researches of the previous years have primarily focused on the impact of corporate social responsibility (CSR) and the communication thereof, yet there has been relatively few studies investigating the impact on internal stakeholders, namely employees. The organizational commitment of employees is influenced by different factors and it is important to investigate to determine the degree to which CSR can contribute to the affective organizational commitment of employees. LÄS MER

  2. 2. Employee CSR engagement matters : A study about how to influence employees' CSR engagement

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lydia Sundén; Beatrice Neiderstam; [2019]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; CSR; employee engagement;

    Sammanfattning : Companies that have a well-formulated Corporate Social Responsibility (CSR) practice is one step in the right direction of contributing to a prosperous society where future generations are not compromised. Although companies may have a CSR practice, it is not guaranteed that that the practice is effective. LÄS MER

  3. 3. CSR för delade värderingar : en fallstudie av kundperspektiv hos skogs- och lantbrukskunder inom banksektorn

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Erik Grafström; [2019]
    Nyckelord :consumer behaviour; corporate social responsibility; CSR 2.0; Hertzberg’s two-factor theory; laddering; means-end chain; Schwartz theory of fundamental values; konsumtionsbeteende; Hertzbergs tvåfaktorteori; Schwartz teori för grundläggande värderingar; socialt ansvarstagande i företag;

    Sammanfattning : Finansbranschen, vilken är en bransch beroende av relationer. Hållbarhetsarbete som innebär begränsning av social och miljömässig påverkan är idag en viktig del av företagande i många branscher. Hur hållbarhetsarbetet tas i uttryck kan skilja sig mycket även inom samma bransch. LÄS MER

  4. 4. Lojalitet och de svenska bankerna: En kvantitativ studie om vad som driver kundlojalitet på den svenska bankmarknaden idag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Lindberg Hansen; Emelie Nortén; Jacob Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :CSR; teknikmognad; kundlojalitet; Lojalitet; e-lojalitet; bank; online; servicekvalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Lojalitet och de svenska bankerna - En kvantitativ studie om vad som driver svenska bankkunders lojalitet Seminariedatum: 12 januari 2017 Ämne/kurs: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 högskolepoäng. Författare: Emelie Nortén, Caroline Lindberg Hansen, Jacob Gustafsson Handledare: Johan Jansson Nyckelord: lojalitet, e-lojalitet, bank, online, servicekvalitet, CSR, teknikmognad, kundlojalitet Syfte: Studiens syfte är att genom en kvantitativ undersökning studera hur de upplevda CSR- insatserna, den upplevda servicekvaliteten och den egna teknikmognaden påverkar svenska kunders lojalitet till sin bank, utifrån konsumentens perspektiv. LÄS MER

  5. 5. CSR – nyckeln till framgång avseende anställdas motivation? : En kvalitativ undersökning om den upplevda motivationen i en kontext med CSR

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Johanna Bolinder; Linnea Karlsson; [2016]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; motivation; internal communication; leadership; commitment; Corporate social responsibility; motivation; intern kommunikation; ledarskap; engagemang;

    Sammanfattning : Bakgrund Corporate Social Responsibility är något som allt fler företag tar hänsyn till i sin dagliga verksamhet då krav från omvärlden konstant ökar. På senare år har forskare börjat intressera sig för CSR:s betydelse för motivationen hos anställda. LÄS MER