Sökning: "csr service sector"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden csr service sector.
1. Impact of Communication of CSR Initiatives on Employee Commitment in Professional Service Firms: A Case Study of the Big Four in Sweden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Researches of the previous years have primarily focused on the impact of corporate social responsibility (CSR) and the communication thereof, yet there has been relatively few studies investigating the impact on internal stakeholders, namely employees. The organizational commitment of employees is influenced by different factors and it is important to investigate to determine the degree to which CSR can contribute to the affective organizational commitment of employees. LÄS MER
2. Employee CSR engagement matters : A study about how to influence employees' CSR engagement
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Companies that have a well-formulated Corporate Social Responsibility (CSR) practice is one step in the right direction of contributing to a prosperous society where future generations are not compromised. Although companies may have a CSR practice, it is not guaranteed that that the practice is effective. LÄS MER
3. CSR för delade värderingar : en fallstudie av kundperspektiv hos skogs- och lantbrukskunder inom banksektorn
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Finansbranschen, vilken är en bransch beroende av relationer. Hållbarhetsarbete som innebär begränsning av social och miljömässig påverkan är idag en viktig del av företagande i många branscher. Hur hållbarhetsarbetet tas i uttryck kan skilja sig mycket även inom samma bransch. LÄS MER
4. Lojalitet och de svenska bankerna: En kvantitativ studie om vad som driver kundlojalitet på den svenska bankmarknaden idag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Lojalitet och de svenska bankerna - En kvantitativ studie om vad som driver svenska bankkunders lojalitet Seminariedatum: 12 januari 2017 Ämne/kurs: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 högskolepoäng. Författare: Emelie Nortén, Caroline Lindberg Hansen, Jacob Gustafsson Handledare: Johan Jansson Nyckelord: lojalitet, e-lojalitet, bank, online, servicekvalitet, CSR, teknikmognad, kundlojalitet Syfte: Studiens syfte är att genom en kvantitativ undersökning studera hur de upplevda CSR- insatserna, den upplevda servicekvaliteten och den egna teknikmognaden påverkar svenska kunders lojalitet till sin bank, utifrån konsumentens perspektiv. LÄS MER
5. CSR – nyckeln till framgång avseende anställdas motivation? : En kvalitativ undersökning om den upplevda motivationen i en kontext med CSR
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund Corporate Social Responsibility är något som allt fler företag tar hänsyn till i sin dagliga verksamhet då krav från omvärlden konstant ökar. På senare år har forskare börjat intressera sig för CSR:s betydelse för motivationen hos anställda. LÄS MER