Sökning: "digitalt mode"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden digitalt mode.

  1. 1. Identifiering av målgrupper för kundanpassad fakturahantering : En fallstudie inom fakturaservice

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Jennie Persson; [2023]
    Nyckelord :payment; invoice; error outcome; quality development; target groups; lead time; process; exchange; betalning; faktura; felutfall; kvalitetsutveckling; målgrupper; ledtid; process; utbyte;

    Sammanfattning : Studien har genomförts på ett företag inom fakturaservice. För att arbeta proaktivt med förbättring av fakturaprocessen har syftet med studien varit att undersöka om det fanns något samband mellan olika målgrupper av slutkunder och utebliven betalning inom ett visst kundsegment. LÄS MER

  2. 2. Har mörkt läge en påverkan på läsförståelse?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Saga Jonasson; Luca Lancella; [2023]
    Nyckelord :Mörkt läge; dark mode; ljust läge; light mode; läsförståelse; högskoleprov;

    Sammanfattning : Mörkt läge är ett digitalt gränssnittsläge där text eller annan viktig information visas i ljusa färger mot en mörk bakgrund. Detta är i kontrast till ljust läge – mörk text på vit bakgrund – som ofta anses som standard. LÄS MER

  3. 3. Konsumentbeteende inom mode under en tid av hög inflation : En kvalitativ studie som utforskar modekonsumenters upplevda värde och engagemang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emilia Lindsjöö; Jennifer Pithyou; [2023]
    Nyckelord :Fashion; Consumer Behavior; Buyer Journey; Involvement; Perceived Value; Mode; konsumentbeteende; köpresa; engagemang; upplevt värde;

    Sammanfattning : I kontexten av ekonomiska förändringar har skiftande konsumentbeteenden betydelse. Ett exempel är att den höga inflationen i Sverige har medfört ett förändrat konsumentbeteende gällande behov och köp av icke-nödvändiga varor som modeprodukter. LÄS MER

  4. 4. Digital visualisering av produktprover inom modeindustrin : En jämförelse av ett simuleringsbaserat och ett konventionellt tillvägagångssätt vid framtagning av textila produktprov

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Samuel Prabert; Hugo Henningsson; [2023]
    Nyckelord :Knitting; Shima Seiki SDS-ONE APEX4 system; Simulation; Sampling; Supply Chain; Virtual design; 3D; Fashion; Garment; Apparel; Trikå; Shima Seiki SDS-ONE APEX4 system; Simulering; Produktprov; Textil värdekedja; Virtuell design; 3D; Mode;

    Sammanfattning : Vid utvecklingen av nya produkter kan det vara utmanande att etablera en effektiv kommunikation mellan de olika intressenterna som är involverade i framtagningen av produktprover. Många parter med skilda erfarenheter är inblandade i processen och gör olika tolkningar av en plaggskiss. LÄS MER

  5. 5. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nawal Aboulazze; Frida Nordström; [2022]
    Nyckelord :Fashion industry; high-end companies; social media; customer relationship; parasocial interaction; digital marketing; sustainability; Modeföretag; exklusiva företag; sociala medier; kundrelation; parasocial interaktion; digital marknadsföring; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER