Sökning: "e-handel retur"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden e-handel retur.
1. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER
2. Retur, Retur, Retur
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I takt med digitaliseringens utveckling har konsumenters köpbeteende förändrats inom E-handel. Det digitala handelsrummet erbjuder konsumenten en bekvämare köpupplevelse med utökade alternativ såsom utbud och priser. E-handelsföretagen konkurrerar hårt mot varandra och generösa returpolicyer används som ett konkurrensmedel. LÄS MER
3. Kommunicerad returpolicy och dess inverkan på konsumentens köpbeslut
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : E-handelskonsumtionen ökade mer än väntat under pandemiåret 2020 till följd av att fler kundgrupper upptäckte e-handeln och nya kundmönster började rota sig. Hållbarhetsaspekten vid e-handel har fått en ökad uppmärksamhet och blivit en stor fråga för många e-handelsföretag som har problem med onödiga och kostsamma returer. LÄS MER
4. E-handelskunders köpbeteenden : En kvantitativ studie om köpbeteenden och beslutsfattande i förhållande till hållbara leverans- och returalternativ
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institute for Urban Research (IUR)Sammanfattning : Det har under de senaste åren skett en signifikant e-handelstillväxt, inte minst till följd av den rådande Covid-19 pandemin, utan även eftersom kunder konsumerar sina produkter online i större omfattning än tidigare. Därtill har anpassningsförmågan hos ehandelsaktörer blivit allt viktigare, vilket synliggörs genom att fler e-handlare erbjuder sina kunder ett brett urval av leverantörer och leveransmetoder. LÄS MER
5. Att minska e-handelns returgrad : Hur medietekniska lösningar kan minska andelen returer
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Eftersom e-handeln ökar och returgraden likaså har returer blivit ett av e-handelns största miljöproblem, särskilt inom modebranschen. Detta arbete syftar därför till att undersöka vad som påverkar den höga returgraden samt hur olika medietekniska lösningar såsom produkt-information, kundrecensioner, storleksguider och virtuella provrum kan minska returgraden. LÄS MER