Sökning: "engelska bok"

Visar resultat 11 - 15 av 31 uppsatser innehållade orden engelska bok.

  1. 11. The Methodology of Reading : An analysis of current literary classroom material

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Chelsea Foreman; [2019]
    Nyckelord :Teaching Methodology; Reading Methodology; Tricia Hedge; Progress Gold C; Blueprint C Version 2.0; Viewpoints 2; Streams in Literature; Reading; Literature; Language; Undervisningsmetodik; Läsmetodik; Tricia Hedge; Progress Gold C; Blueprint C Version 2.0; Viewpoints 2; Streams in Literature; Läsning; Literatur; Språk;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to conduct an analysis of four different classroom materials for the English 6 course in order to see the extent to which the textbooks follow accepted teaching methodology for reading, and whether or not their methodology changed after the curriculum switch in 2011. The books being analysed are Progress Gold C, Streams in Literature, Blueprint C Version 2. LÄS MER

  2. 12. IKT i matematikundervisningen : En litteraturstudie om användningen av IKT i matematikundervisning i grundskolan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Erik Friggeråker; Emil Wallin; [2019]
    Nyckelord :IKT; matematikundervisning; digitala verktyg; e-bok; digitala spel;

    Sammanfattning : Digitaliseringen av skolan är i ständig utveckling och därför är det viktigt att lärare vet hur de använder sig av digital teknik i sin undervisning. EU har beslutat att digital kompetens är en av åtta nyckelkompetenser för ett livslångt lärande. Det innebär att tekniken kan användas på fritiden och i arbetslivet. LÄS MER

  3. 13. Sätt på en film! : En intersektionell och multimodal analys av ett utbildningsprogram som lärresurs för årskurs Fk-3 i ämnet teknik.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Jorunn Steiner; Klara Einarsson; [2019]
    Nyckelord :multimodalitet; sociosemiotik; intersektionalitet; digitala lärresurser; betydelsepotential;

    Sammanfattning : Utöver traditionellt tryckta läromedel som används i undervisningen förekommer även film som lärresurs i grundskolan. Termen lärresurs kommer från den engelska termen, open educational resources, OER, och är en ganska ny term i Sverige och avser resurser som finns fritt på internet (Ossiannilsson, 2011, s. 65). LÄS MER

  4. 14. Hudfärg, etnicitet eller ursprung? Om funktionell översättning av ordet race i en bok om amerikansk scenkonst

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Översättarutbildningen

    Författare :Adrienne Dosa; [2018]
    Nyckelord :New York; pragmatisk översättning; kulturanpassning; etnicitet; ras; funktionell översättningsstrategi; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Denna magisteruppsats baseras på en översättning av ett utdrag ur den amerikanske professorn och litteraturkritikern Edward Margolies bok New York and the literary imagination: the city in twentieth century fiction and drama. Uppsatsen inleds med en källtextanalys som utgår från Lennart Hellspong och Per Ledins metod i Vägar genom texten: Handbok i brukstextanalys (1997). LÄS MER

  5. 15. Sensorisk integrationsåtgärd i form av ett sinnesrum för barn med intellektuell funktionsnedsättning, ADHD och/eller autism : En översiktlig litteraturstudie/ “Scoping Review”

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för rehabilitering

    Författare :Elin Andersson; Ebba Andersson; [2018]
    Nyckelord :environmental factors; occupational performance; occupational therapy; participation; sensory integration interventions; Snoezelen; aktivitetsutförande; arbetsterapi; delaktighet; omgivningsfaktorer; sensoriska integrationsåtgärder; Snoezelen;

    Sammanfattning : Barn med diagnosen intellektuell funktionsnedsättning, ADHD och autism kan uppleva en minskad delaktighet i sociala relationer och i samhället. Dessa diagnoser kan medföra symtom som kan ha en negativ påverkan på utförandet i vardagliga aktiviteter. LÄS MER