Sökning: "enkätundersökning csr"

Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser innehållade orden enkätundersökning csr.

  1. 1. Hanterande (slängande) av returer inom klädindustrin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Bengtsson; Lisa Holm; Jessika Pham; [2023]
    Nyckelord :Returbeteende; returpolicys; hållbarhet; CSR; produktförstöring; retur Return behavior; return policies; sustainability; product destruction; return; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Undersöka konsumenters köp- och returbeteenden vad gäller kläder vid införandet av striktare returpolicys. Teoretiska perspektiv Returbeteende, Categories of online returning behavior, Returpolicy, CSR, Carroll’s Pyramid of Corporate Social Responsibility, Tidigare forskning, Grandiositet och nollsummespel Metod Uppsatsen utgår från en kvantitativ undersökningsmetod och deduktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. CSR och klädbranschen : Vilka effekter har H&Ms CSR-strategi?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Beatrice Abrahamsson; Matilda Bodén; [2023]
    Nyckelord :CSR; CSR communication; Brand image; Attitude; Brand attitude; Purchase intention; CSR; CSR-kommunikation; Varumärkesimage; Attityd; Varumärkesattityd; Köpintention;

    Sammanfattning : Research questions: How does the company's CSR communication affect consumers' purchase intention and brand attitude? Purpose: The study aims to examine the relationship between how companies' work with CSR (marketing) influences brand attitude and further purchase intention among consumers in the fashion industry. Method: The study was conducted using a quantitative method and a deductive research approach. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhet och varumärke : En analys av Nikeoch H&M:s CSR Strategier

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Rohey Secka; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur Nike och H&M har använt CSR som en kommunikationsstrategi för att bygga starka varumärken genom deras kollektioner “Move to Zero” och "Buttons with Impact”. Syftet var även att undersöka hur deras CSR strategier har nått ut till konsumenterna ur ett konsumentperspektiv. LÄS MER

  4. 4. CSR - med SME:s överlevnad som insats : En kvantitativ studie om svenska små och medelstora IT-företag

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Astrid Joona Hammas; Clara Lindgren; [2022]
    Nyckelord :CSR; Corporate Social Responsibility; CFP; financial performance; ROA; ROE; EBITDA; sales growth; lönsamhet; profitability; subjective performance; CSR; Corporate social responsibility; CFP; financial performance; ROA; ROE; EBITDA; omsättningstillväxt; lönsamhet; konkurrenskraft; subjektiv prestation; SME; IT;

    Sammanfattning : Bakgrund: CSR är ett omdiskuterat ämne som har blivit mer närvarande i dagens affärsvärld. Fler företag anammar CSR i deras verksamhetsstrategi men detta antas främst gälla för de större företagen. LÄS MER

  5. 5. Hållbara investeringar : Vad driver efterfrågan?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Andreas Eriksson; Tim Holmstedt; Alexander Lind; [2021]
    Nyckelord :Sustainability; return; behavioural economics; sustainable investments; CSR.; Hållbarhet; avkastning; beteendeekonomi; hållbara investeringar; CSR;

    Sammanfattning : Bakgrund: Dagligen kan vi läsa om människans överkonsumtion och ohållbara levnadssätt. Det finns ett ökat intresse för hållbara placeringsalternativ bland privatpersoner. Bland den svenska befolkningen sparar 8 av 10 myndiga personer aktivt i värdepapper, varav en tredjedel valde en investering med fokus på hållbarhet under 2020. LÄS MER