Sökning: "estetisk strategi"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden estetisk strategi.

  1. 1. "Estetiskt tillfredställande" : En kvalitativ studie av kvinnliga micro-influencers estetiska strategier för deras Instagram-flöde

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Sema Salahiya; Blerina Latifaj; Natalia Freudenberg; [2021]
    Nyckelord :micro-influencer; aesthetic strategy; color harmony; feed aesthetics; aesthetically pleasing.; estetisk strategi; estetiskt tillfredställande;

    Sammanfattning : Purpose – This study aims to explore the relationships between aesthetics and micro- influencers’ Instagram feed along with its effects on follower engagement. Based on the assumption that there is a common practice for micro-influencers who are familiar with aesthetics. LÄS MER

  2. 2. Subjektiv förankring eller inte? : Om litteraturdidaktik i gymnasieskolan: en litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Svenska språket

    Författare :Jessica Mattsson; [2018]
    Nyckelord :subjektiv förankring; subjektiv relevans; erfarenhetspedagogik; sociokulturellt perspektiv; efferent och estetisk läsning; allmän och litterär repertoar;

    Sammanfattning : Syftet med denna systematiska litteraturstudie är att analysera och utvärdera de argument som presenterats i tidigare forskning för och emot subjektiv förankring som litteraturdidaktisk strategi och metod, samt att se om det i tidigare forskning framkommer något alternativ till subjektiv förankring. Tidigare forskning visar att subjektiv förankring förekommer i stor utsträckning, samt att subjektiv förankring är nära förknippat med en matchning av allmän och litterär repertoar. LÄS MER

  3. 3. I valet och kvalet : En analys av flickors gymnasieval mot bakgrund av deras sociala ursprung och studiemeriter.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Madeleine Pettersson; [2016]
    Nyckelord :Gymnasieval; kapital; strategi; socioekonomisk bakgrund;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att kvalitativt analysera flickors gymnasieval i förhållande till deras studieframgångar, socioekonomiska bakgrund och framtidsutsikter. Syftet konkretiseras genom fyra frågeställningar som behandlar flickornas val av utbildning i förhållande till vårdnadshavares yrke och utbildningsnivå, hur deras egna studieframgångar och sociala nätverk påverkar valet samt vilken betydelse gymnasieval och kommande prestation under gymnasiet har för deras framtidsutsikter. LÄS MER

  4. 4. Kunskapsteori om estetisk praktik

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)

    Författare :Hannes Rydell; [2015]
    Nyckelord :yrkeskunnande; essä; kunskapsteori; tyst kunskap;

    Sammanfattning : En maskin för tanken Att skriva akademisk essä är balansgång. Essäskrivaren använder det essäistiska temperamentet, där den undersökande tanken tar skrivandet till hjälp. Jay Richards formulerar sig om romanen som: ”A machine to think with”.1 Detta är sant också för essän. LÄS MER

  5. 5. Design som marknadskommunikation : En studie om olika företags nyttjande och effekt av estetisk och strategisk design för att stärka sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Frida Hanson Franchell; Sandra Andersson; [2013]
    Nyckelord :aesthetic design; strategic design; design thinking; brand identity; image; marketing; communication; branding; design; varumärkesidentitet; image; estetisk design; strategisk design; design thinking; marknadsföring; design; tjänstedesign; kommunikation; kommunikationsdesign; marknadsstrategi; marknadskommunikation; the Corporate branding model; Kapferers varumärkesidentitetsprisma; designprocessen; Svenskt Tenn; Sturehof; Varumärke; varumärkeskommunikation; varumärkesstrategi; designstrategi; strategi; innovativ; kreativitet; konsumentförståelse;

    Sammanfattning : Det finns mycket tidigare forskning och litteratur om hur design som kommunikationsmedel kan tillämpas i praktiken, både genom estetisk och strategisk design. Däremot framgår inte huruvida tillämpningen av design som kommunikationsmedel är branschspecifik eller generellt gällande för företag oavsett bransch. LÄS MER