Sökning: "etik marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 42 uppsatser innehållade orden etik marknadsföring.

  1. 21. Styr lagen etiken? : En studie om etikens betydelse för kontroversiella företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Cecilia Andersen; Emilia Lindquist; [2014]
    Nyckelord :alcohol; ethics; ethical marketing; stakeholders; legitimacy; alkohol; etik; etisk marknadsföring; intressenter; legitimitet;

    Sammanfattning : Titel: Styr lagen etiken? – En studie om etikens betydelse för kontroversiella företag. Nivå: C-uppsats, kandidatexamen i företagsekonomi. Författare: Cecilia Andersen och Emilia Lindquist. Handledare: Agneta Sundström. LÄS MER

  2. 22. Produktplaceringens effekter på svenska konsumenter: en fallstudie av TV-serien Solsidan.

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Evelina Andersen; Anna Selsmark; [2013]
    Nyckelord :Produktplacering; varumärke;

    Sammanfattning :                                           Sammanfattning Titel: Produktplaceringens effekter på svenska konsumenter: en fallstudie av TV-serien Solsidan. Författare: Evelina Andersen och Anna Selsmark Handledare: Klaus Solberg Søilen Nivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring 15 Hp, VT 2013. LÄS MER

  3. 23. Expertis, välvilja och integritet. Kontextens inverkan på hur förtroende uppfattas vid köp av konsulttjänster.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Svensson; Martin Erlandsson; Patrik Johansson; [2013]
    Nyckelord :Förtroende; konsulttjänster; inköpare; Business-to-Business B2B ; kontextberoende.; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Examensarbetets titel: Expertis, välvilja och integritet. Kontextens inverkan på hur förtroende uppfattas vid köp av konsulttjänster Seminariedatum: 2013-01-17 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i Marknadsföring på Kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Fredrik Svensson, Martin Erlandsson, Patrik Johansson Handledare: Lars Carlman Fem nyckelord: Förtroende, konsulttjänster, inköpare, Business-to-Business (B2B), kontextberoende. LÄS MER

  4. 24. Du ska inte bita den hand som föder dig : En studie på effekterna av religion och etiska värderingars inverkan på internationell marknadsföring i Saudiarabien

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Jenny Vikström; Evelina Manfredsson; [2013]
    Nyckelord :Economics; The impact of culture; ethics and religion; consumer behavior; International marketing; swedishness; Ekonomi; marknadsföring; IKEA; H M; Kulturell påverkan; etik och religion; konsumentbeteende; internationell marknadsföring; svenskhet;

    Sammanfattning : Nyckelord: Kulturell påverkan, etik och religion, konsumentbeteende, internationell marknadsföring och svenskhet. Syfte Syftet med detta examensarbete är att skapa fördjupad förståelse för hur kulturella faktorer, såsom religion och etiska värderingar, påverkar svenska företags utformning av deras internationella marknadsföring med fokus på den saudiarabiska marknaden. LÄS MER

  5. 25. Vad är det som krävs?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sofie Klingener; Mikaela Täpp; [2012]
    Nyckelord :CSR; etik; environment; ethics; marketing; sustainability; miljö; marknadsföring; hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Problem - Det är ingen nyhet att människor idag överkonsumerar och att jordens resursersakta börjar tyna bort. Klädindustrin är ständigt i debatt om mänskliga rättigheter angåendeproduktionen. Barnarbete, långa arbetstider och farliga arbetsplatser är exempel på vad somdiskuteras. LÄS MER