Sökning: "förskolebarn och teknik"
Visar resultat 16 - 20 av 28 uppsatser innehållade orden förskolebarn och teknik.
16. Utformning av bildmaterial : som främjar förskolebarns olika behov
Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Sammanfattning Vid intervjuer i februari 2006 med pedagoger på ett föräldrakooperativ framkom att deras läromedel inte räckte till för att täcka deras barns olika behov. Varken deras egentillverkade eller köpta material var tillräckligt funktionellt. LÄS MER
17. Vaccination av förskolebarn som inte vill medverka : En kritisk incident studie
Magister-uppsats, HHJ, Avd. för omvårdnadSammanfattning : Vaccination är en av de mest kostnadseffektiva åtgärderna inom sjukvården. Sveriges vaccinationsprogram innefattar tio sjukdomar och barnets femte dos ges vid fem års ålder. Barn i förskoleåldern befinner sig i ett utvecklingsstadium vilket kan försvåra vaccination. LÄS MER
18. Barns taluppfattning i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för teknik och miljöSammanfattning : I studien har jag spelat ett brädspel med förskolebarn i åldrarna tre till fem år för att ta reda på hur utvecklad deras taluppfattning är. Resultatet av studien visar att kompetenserna är oberoende av ålder och antalsuppfattningen är olika utvecklad för olika barn. LÄS MER
19. Variation och kontrast i en ”naturlig” miljö : En studie om åldersinkluderande utomhusmiljö för förskolebarn i åldrarna ett till sex år
Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur den rumsliga utformningen av utomhusmiljön i förskolan främjar inkludering av barn i åldrarna ett till sex år där möjlighet till olika typer av lek och pedagogisk verksamhet understöds. Studien är förlagd till Mullvadens förskolegård på Södermalm i Stockholm. LÄS MER
20. Surfplattan i förskolan : En studie av pedagogers attityder
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, LärarutbildningenSammanfattning : As background for this study stands the debate and discussion in the society around the tablet as a pedagogical tool in preschool. The purpose of this study is to obtain and analyze 69 preschool teachers’ opinions about the tablet’s introduction and use in preschool. LÄS MER