Sökning: "feminism instagram"
Visar resultat 6 - 10 av 66 uppsatser innehållade orden feminism instagram.
6. Digitala dialoger : En analys av affordansers påverkan på antifeministisk kommunikation på plattformarna X, Instagram och Rumble
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Den här studien undersöker vilka affordanser sociala medie plattformarna X, Instagram och Rumble förser och hur affordanserna används av tre olika antifeministiska kreatörer. Vi använde oss av Treem och Leonardis teori om affordanser, där observationsschemat delades in i synlighet, varaktighet, redigerbarhet och anknytning. LÄS MER
7. Gendering Conflict-related Sexual Violence : Scrutinizing Intersectionality as a Part of Communication of Conflict-related Sexual Violence on Instagram Accounts End Rape in War, UN Action, Global Survivors Fund and Mukwege Foundation
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The aim of this study is to gain an understanding of if and how specific UN actors and non-governmental organizations (NGO) embody intersectionality in their communication on conflict-related sexual violence. By utilizing four different Instagram accounts, UN-owned End Rape in War and UN Action, and two NGO accounts Global Survivors Fund and Mukwege Foundation as case studies and applying critical content analysis on them, the study seeks to scrutinize if and how its data embodies elements of intersectional feminism. LÄS MER
8. Häxan på Instagram: Samtida religiösa världsbilder i sekulära Sverige
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religionSammanfattning : This is a study of contemporary Swedish witches on the social media platform Instagram. The purpose is to analyze the conveyed religious worldview in relation to the larger, more dominant secular Swedish worldview. LÄS MER
9. Exploring Anti-Feminist and Gender Equality Narratives on the Instagram of Female Far-Right Politicians : A Case Study on VOX Representatives
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : After the Catalan conflict in 2017, the number of female politicians and sympathizers in VOX increased notoriously(Bernardez-Rodal et al., 2020). LÄS MER
10. Dags att ta kvinnokroppen på blodigt allvar! : En studie om svenska varumärkens diskursiva konstruktion av kvinnors menstruation och självbild
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of this study is to find out how the female body is portrayed by Swedish brands focused on intimate care products. The focus lies on the brands Libresse and Deodoc and their marketing material on Instagram. A goal-oriented selection was carried out, based on three criteria in order to collect as much relevant material as possible. LÄS MER