Avancerad sökning
Visar resultat 6 - 10 av 54 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
6. Att gestalta hållbarhetskommunikation ur ett CSR-perspektiv : En kvalitativ innehållsanalys av svenska barnklädesföretags hållbarhetsrapporter
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Hållbarhetsfrågor är en ständig diskussion som på senare år har intensifierats. I och med detta kräver både lagstiftningen och samhället idag att företagen ska arbeta och redovisa sitt hållbarhetsarbete. LÄS MER
7. What Green Marketing Strategy to Use Prior To a Greenwashing Scandal?
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Despite the increase in green advertising in the past decade, the way these green messages are communicated and their efficacy when it comes to mitigating damages in case of a greenwashing scandal, is still an area that has not been well-researched. Thus, this paper aims to contribute to closing this research gap by investigating the impact of two different green marketing communication styles on consumers' brand attitude and purchase intention in the context of a greenwashing scandal while also considering the moderating effects of environmental concern and customer skepticism towards green marketing. LÄS MER
8. Values in Vogue : nylanserade Vogue Scandinavia : normbrytande eller vinstdrivande?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/JournalistikSammanfattning : The newly launched Vogue Scandinavia has presented their values which we have defined as “female empowerment” and “sustainability”. This essay explores, through a qualitative content analysis and discourse analysis, how these values are expressed in the first issue and in what ways they correspond with the magazine’s content. LÄS MER
9. The "green" generation Z : An exploratory study on how greenwashing affects consumers' attitude formation
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: Consumers are today valuing sustaible brands and products, and green advertising has become an important part of marketing. Sometimes brand do not live up to their green claims and perform what is known as greenwashing. LÄS MER
10. Attribut som påverkar dina gröna köpbeslut
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Flera undersökningar har under de senaste åren visat på hur företag använder sig av miljömässiga budskap i sin marknadsföring för att framhäva sina produkter som mer miljövänliga än vad de i själva verket är, så kallad greenwashing. Genom det enorma utbudet som finns tillgängligt för nutidens konsumenter och de olika influenser de får till sig genom reklam kan det vara svårt för den enskilda konsumenten att avgöra om produkten är trovärdig eller inte. LÄS MER