Sökning: "identitet spel"
Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden identitet spel.
1. FINISH HEN! : En kvalitativ semiotisk analys av Mortal Kombats genusporträttering
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Denna analys undersöker representationen av genus i en våldsam spelkontext i fightingspel-serien Mortal Kombat, med fokus på spel 9, 10 och 11. Genom en semiotisk bildanalys med fokus på utvalda karaktärers visuella design och förändring framkommer teman i deras relation med genus. LÄS MER
2. KÖPINTENTIONER I LEAGUE OF LEGENDS : En studie om drivkraften bakom köp av spelutsmyckningar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie utforskar vad som motiverar spelare till köp av utsmyckningar i spel. Studien undersöker League of Legends (2009) freemium modell och hur de uppnått sin framgång med säljandet av alternativa utseenden till spelkaraktären. LÄS MER
3. Sociala faktorers påverkan på köpintention : En kvantitativ undersökning på hedoniskt värde inom spelet League of Legends
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Flera olika typer av virtuella produkter växer i popularitet och värde i människors ögon. Inomden digitala spelvärlden spenderas en hög andel pengar på virtuella produkter som inte har ettfunktionellt syfte. LÄS MER
4. Musikalisk interaktion som nyckel i kontakten mellan personer med demens och deras anhöriga
Magister-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Syftet med föreliggande uppsats är att ta reda på om och i så fall på vilket sätt musikalisk interaktion kan hjälpa personer med demenssjukdom (PMD) och deras anhöriga i det vardagliga livet. Studiens första forskningsfråga undersöker vilken inverkan olika musikaktiviteter kan ha på personer med demenssjukdom. LÄS MER
5. Translanguaging inom spelbaserad SO- och samhällskunskapsundervisning.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : I denna studie tillämpas translanguaging inom spelbaserad SO- och samhällskunskaps-undervisning. Studien genomfördes i en flerspråkig klass på folkhögskola, där majoriteten av eleverna är emergent flerspråkiga. LÄS MER