Sökning: "image use"

Visar resultat 1 - 5 av 2616 uppsatser innehållade orden image use.

  1. 1. ”INGEN VILL JU HA EN SHORT GUY”. En kvalitativ intervjustudie om hur unga män uppfattar och upplever sig påverkas av utseendenormer på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cornelia Nilsson; Claudia Saksa; [2024-03-12]
    Nyckelord :Utseendeideal; skönhetsideal; sociala medier; Instagram; unga män; påverkan; hegemonisk maskulinitet;

    Sammanfattning : Throughout history, beauty ideals have existed as a societal construct, but the recent phenomenon lies in the rapid and widespread dissemination of these ideals through social media. Platforms like Instagram encourage user interaction, fostering a specific type of content. LÄS MER

  2. 2. JAKTEN PÅ HÅLLBARHET. En semiotisk bildanalys av svenska modeföretags innehåll och kommunikation på Instagram under Black Week

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Natalie Hedberg; Moa Lidö Mannervik; [2024-03-06]
    Nyckelord :Black Friday; Black Week; CSR; Greenwashing; Hållbarhetskommunikation; Instagram; Konsumtion; Semiotik;

    Sammanfattning : This undergraduate thesis employed a qualitative content analysis that includes a semiotic approach, incorporating both denotation and connotation, to examine advertising campaigns on Instagram from three Swedish fashion companies during Black Week. The Swedish fashion companies that were examined are Haglöfs, Gina Tricot and Kappahl. LÄS MER

  3. 3. Tjejsnuset är det nya! : En kvalitativ studie om hur bilden av vitt snus konstrueras i samspel mellan media och unga vuxna, samt hur vitt snus kodas som manligt respektive kvinnligt.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elsa Widenström Findell; Silja Jóhannsdóttir; [2024]
    Nyckelord :Vitt snus; genus; reklam; konstruktion;

    Sammanfattning : The study aims to examine the construction of the image of white snus, specifically focusing on the growing trend of female snus use. The analysis will shed light on overall perceptions and attitudes towards white snus, along with its social construction among young adults. LÄS MER

  4. 4. Koranbränningar i Sverige – en byggsten i rysk informationspåverkan? En studie om strategiska narrativ i rysk statsmedias rapportering om 2023 års koranbränningar i Sverige

    Kandidat-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Torniainen Björkman Simon; [2024]
    Nyckelord :Information Influence; Strategic Narratives; Sweden; Russia; Authoritarian State Media; Sputnik; Quran Burnings;

    Sammanfattning : Information influence from authoritarian states poses significant challenges for democracies all around the world. The projecting of strategic narratives has become a key-strategy in cross border influence. Utilizing the theoretical framework of strategic narratives, this study seeks to comprehend information influence in Russian state media. LÄS MER

  5. 5. Från svartvitt fotografi till målning och skivomslag : En studie av en bilds transformation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Marleéne Niklasson Johansson; [2024]
    Nyckelord :Lynn Curlee; Smoking Angels; Black Sabbath; Heaven and hell; Bertling; Leeds-Hurwitz; Culture; Context; Picture; image; Photograph; Painting; Album cover; Semiotic; Lynn Curlee; Smoking Angels; Black Sabbath; Heaven and hell; Bertling; Leeds-Hurwitz; Kultur; Kontext; Bild; Fotografi; Målning; Skivomslag; Semiotik;

    Sammanfattning : From the perspective that it is one and the same picture that is changing, this essay includes semiotic analyses of Lynn Curlee´s painting Smoking angels, made in 1979, the photograph from 1928 wich inspired the artist, as well as Black Sabbath´s album cover Heaven and Hell, that was first released in 1980. Although the forms of the pictures are different the motif is quite the same, yet, what the pictures convey is different. LÄS MER