Sökning: "inre motivation och yttre motivation"
Visar resultat 6 - 10 av 884 uppsatser innehållade orden inre motivation och yttre motivation.
6. Distansarbete hos offentliga tjänstemän : en kvalitativ studie om motivation och engagemang hos offentliga tjänstemän
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Offentliga tjänstemän företräder förvaltningarna/myndigheterna de arbetar på och har ett ansvar för att upprätthålla ett högt förtroende hos allmänheten. Sedan distansarbete ökat i de offentliga förvaltningarna/myndigheterna upplever en del chefer att det blir svårare att leda, att deras insyn i personalens prestationer minskat. LÄS MER
7. Arbetsmotivation kopplat till kön och arbetsmarknadssektor : En kvantitativ studie om inre och yttre arbetsmotivation
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Motivation har beskrivits som en viktig faktor för välbefinnande och prestation i arbetet. Därmed har det för arbetsgivare blivit allt högre prioriterat att beakta och synliggöra det som motiverar anställda att arbeta. LÄS MER
8. Främja elevers motivation till läsning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : .... LÄS MER
9. När den inre rösten mjuknar : En tematisk analys av självmedkänsla
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Detta är en induktiv studie om självmedkänsla vars syfte är att undersöka hur närvaron av självmedkänsla upplevs för gemene man. Studiens viktigaste fynd är den inre dialogens betydelse för upplevelsen av självmedkänsla, vilket saknas i tidigare teoretiska modeller i ämnet. LÄS MER
10. Attraktiva arbetsgivare ur nyexaminerade personalvetares perspektiv : En studie om värdesatta attribut och påverkande omständigheter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologiSammanfattning : Att ta reda på vad som utgör en attraktiv arbetsgivare samt vilka omständigheter som påverkar detta är avgörande för att locka och behålla kvalificerad personal, främja anställdas motivation samt för att öka prestationen på arbetsplatsen. Employer branding handlar om att strategiskt forma och kommunicera en arbetsgivares image och företagskultur för att attrahera, behålla och engagera kvalificerad personal både internt och externt. LÄS MER