Sökning: "källtrovärdighet"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet källtrovärdighet.

  1. 1. Health Communication on TikTok : A Qualitative Study of Credibility on A Humorous Platform

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Isabelle Lid Rosenholm; [2022]
    Nyckelord :health communication; TikTok; credibility; humour; covid-19; pandemic; hälsokommunikation; TikTok; trovärdighet; humor; covid-19; pandemi;

    Sammanfattning : The video-sharing platform TikTok has gained popularity over the last few years. During the recent Covid-19 pandemic, TikTok was implemented in health communication strategies to target a younger audience. The platform's humorous and entertaining jargon is somewhat contradictory to the intentions of health communication. LÄS MER

  2. 2. Vad påverkar din tillit? : En kvantitativ studie som undersöker millennials attityd och förtroende gentemot olika informationskällor

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Sophia Silfvercrantz; My Pontén; [2020]
    Nyckelord :eWOM; information sources; attitude; source credibility; information quality; trust; purchase decision; eWOM; informationskällor; attityd; källtrovärdighet; informationskvalité; förtroende; köpbeslut;

    Sammanfattning : Denna uppsats bygger på en kvantitativ studie med syftet att undersöka vilka faktorer som påverkar millennials attityd till olika informationskällor vid bokning av boende vid resa. Ytterligare kommer betydelsen av eWOM i valet av informationskälla belysas med målet att undersöka om det är en faktor som påverkar förtroendet för informationskällan. LÄS MER

  3. 3. Källfri trovärdighet? : En analys av hur trovärdighet i nyheter uppfattas bland studenter i Uppsala

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Douglas Lundkvist; Hampus Lewin; [2019]
    Nyckelord :Credibility; Trustworthiness; Journalism; Source credibility; Framing.; Trovärdighet; Journalism; källtrovärdighet; framing;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to examine what it is that characterizes trustworthiness among students when reading news. Further it seeks to understand how this credibility is established and how it is maintained. LÄS MER

  4. 4. Blogga vårt varumärke! : Hur PR-utövare bör bemöta bloggare utifrånbloggarnas perspektiv.

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Alma Johansson; Caroline Lundgren; [2012]
    Nyckelord :PR; bloggers; relations; two-way symmetric communication; digital identity; brand; PR; bloggare; relationer; tvåvägs-symmetsisk kommunikation; digital identitet; varumärke;

    Sammanfattning : Web 2.0 har möjliggjort och öppnat upp för en ny typ av mellanmänsklig kommunikation. Numera kan vem som helst starta sin egen offentliga och lättillgängliga webbplattform där digitala dialoger frodas och med det skapas attraktiva marknadsplatser för företag. LÄS MER