Sökning: "kajsa persson"

Visar resultat 6 - 10 av 42 uppsatser innehållade orden kajsa persson.

  1. 6. En studie om konsumentens syn på förändringen till enklare logotyper

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elise Gedda; Kajsa Persson; [2021]
    Nyckelord :Varumärke; Logotyp; Konsument;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur konsumenter ställer sig till företagens val att gå från en mer komplicerad logotyp till en mer enkel logotyp. Detta har vi undersökt med hjälp av vår forskningsfråga: Föredrar konsumenter enklare logotyper framför komplicerade logotyper?  Studien har genomförts utifrån en kvantitativ metod med utgångspunkt i en deduktiv ansats. LÄS MER

  2. 7. Planering och integrering av fastighetsförvaltning i byggprocessen för nyproduktionsprojekt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Amanda Johansson; Kajsa Sara Maria Persson; [2020]
    Nyckelord :Fastighetsförvaltning; Miljonprogrammet; Förvaltningsplan; Byggprocessen; Hållbarhet; BIM; BIM i fastighetsförvaltning; Midroc; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The study aims to examine if, and how, facility management is considered throughout the construction process of a project, and how it can be improved. The aim is to answer the questions at issue. The questions of issue will be studied with an economic and ecological sustainability perspective. LÄS MER

  3. 8. Influencer marketing : Hur företags marknadskommunikationsmix vid produktlansering har förändrats allt eftersom “influencer marketing” har etablerats som kommunikationskanal och hur effekten av olika kommunikationskanaler har förändrats

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Kajsa Persson Stor; Kristina Lidborg; [2019]
    Nyckelord :produktlanseringar; marknadskommunikation; kommunikationsmixen; sociala medier; influencer marketing; eWOM; varumärkeskännedom; produktkännedom;

    Sammanfattning : Idag brukas internet av majoriteten människor i Sverige och företag har upptäckt möjligheten att använda internet i sin marknadskommunikation. Det har öppnat upp nya dörrar för företag att annonsera ut sitt budskap på internet istället för i de traditionella kommunikationskanalerna, såsom tv, radio och tidningar. LÄS MER

  4. 9. BARN TILL FÖRÄLDER I MISSBRUK - TRE MYNDIGHETERS RIKTLINJER FÖR HUR SKOLAN SKA ARBETA FÖR ATT UPPMÄRKSAMMA BARNEN

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Kajsa Persson; Jackie Rietz; [2019]
    Nyckelord :anhörig; barn; missbruk; folkhälsomyndigheten; roll; skolverket; Socialstyrelsen; stigma;

    Sammanfattning : Abstrakt Bakgrund: Många barn i Sverige lever med en förälder i missbruk vilket medför mycket ansvar, stress och oro. Barn i missbrukarhem har en ökad risk att drabbas av psykisk ohälsa. Skolpersonal är de som träffar dessa barn i deras vardag och har stor möjlighet att upptäcka deras familjesituation. LÄS MER

  5. 10. Att blogga om psykisk ohälsa - ett sätt att hjälpa och bli hjälpt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Kajsa Dellgran; Siri Persson; [2018]
    Nyckelord :internet; blogg; psykisk ohälsa; psykisk hälsa; narrativ; hanteringsstrategi; sociala medier; självbild; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att utforska hur personer med psykisk ohälsa beskriver betydelsen av att blogga om personliga erfarenheter. Semistrukturerade intervjuer genomfördes med fem personer som lever med psykisk ohälsa och skriver en blogg om det. Materialet analyserades utifrån tolkande fenomenologisk analys (IPA). LÄS MER