Sökning: "katarina Green"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden katarina Green.

  1. 1. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Ivarsson Simon; Julia Karlernäs; [2024]
    Nyckelord :place marketing; place brand; ARA-model; new industrialization; skill shortage; platsmarknadsföring; platsvarumärke; ARA-modell; nyindustrialisering; kompetensbrist;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Den lilla skolgården : gestaltning i relation till barns fysiska aktivitet

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Tilda Elveskog; Mira Åhlén; [2023]
    Nyckelord :Förtätning; fysisk aktivitet; skolgård; gestaltning; friyta; barn;

    Sammanfattning : Fysisk aktivitet är en förutsättning för hälsa och välmående, men faktum är att världens befolkning rör sig allt mindre. Studier visar att få barn är tillräckligt fysiskt aktiva i förhållande till de rekommendationer som finns vilket kan ge många negativa konsekvenser för enskilda individer såväl som för samhället i stort. LÄS MER

  3. 3. Stockholms stadskyrkogårdars kvaliteter : en platsstudie som lyfter rekreativa kvaliteter och gröna värden

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Ebba Edlund; Hannah Nordström; [2023]
    Nyckelord :Stockholm; landskapsarkitektur; S:ta Maria Magdalena kyrkogård; Adolf Fredriks kyrkogård; S:t Johannes kyrkogård; Katarina kyrkogård; kyrkogård; stadskyrkogård; grönyta; stadsplanering; rekreativa stadsmiljöer; parkmiljö; perceived sensory dimensions PSD ; liminal-; spiritual-; multicultural- and multifunctional spaces LSMM ;

    Sammanfattning : Tillgång till grönområden är en grundförutsättning för hållbara städer och människors fysiska och mentala välmående, men växande befolkningar i städerna leder till att befintlig rekreativ grönyta exploateras och byggs bort. Det leder i sin tur till att andra typer av grönstruktur, exempelvis kyrkogårdar och begravningsplatser, används i allt större utsträckning för rekreativa ändamål. LÄS MER

  4. 4. Can Feeding Amyloid Fibrils Trigger Amyloid Formation in C. Elegans?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för medicinsk cellbiologi; Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildning

    Författare :Katarina Norrby; [2023]
    Nyckelord :Amyloid; AA amyloid; Amyloidosis; AA amyloidosis; C. Elegans;

    Sammanfattning : Amyloidosis are diseases caused by misfolded proteins that have transformed into extracellular insoluble amyloid fibrils. One type of amyloidosis is AA amyloidosis caused by AA amyloid and diseases connected are Rheumatoid arthritis and Tuberculosis. C. Elegans is a nematode used as a model organism and in this experiment. LÄS MER

  5. 5. Marknadsförings (o)förmåga att bidra till konsumtion av grönt mode : En studie om hur modeföretags gröna marknadsföring påverkar gapet mellan unga konsumenters attityder till grönt mode och deras faktiska köpintentioner.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Katarina Tronêt; Emma Jönsson; [2022]
    Nyckelord :social media marketing; attitude-behavior gap; green fashion; consumer behavior; greenwashing; grön marknadsföring; klädindustrin; det gröna gapet; konsumentbeteende; grönmattning;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how green marketing can bridge the gap between young consumers' attitudes towards green fashion and their actual purchase intentions. In order to identify and gain an understanding of the factors that influence the effect of green marketing, a multi-research method is used (a combination of qualitative and quantitative methods). LÄS MER